Kétszínű, a karosszéria karaktervonalait kiemelő fényezéssel látták el az Opel Vivaro Surf-öt, amely 5-6 embernek nyújt kényelmes ülőhelyet, és 3,2 (nyújtott tengelytávolság esetén 4) köbméteres zárt teret a sportfelszereléseknek; annyira tanulmányról van szó, hogy már a jövő évtől elérhető megvásárolható változat adait is taglalják a sajtóanyagban.

A dupla fülkés zárt karosszériát vették alapul az életstílus-teherautóhoz, az utasfülke-raktér válaszfalára hatalmas méretű márkajelzést helyeztek. Azért ragaszkodtak a szigorú elválasztáshoz, mert a hátsó részt úgy alakították ki, hogy az könnyen takarítható legyen, a piszkos sportfelszereléseket egyszerűen csak bedobja az ember ide (vagy a tetőre helyezi), majd miután hazaért és kipihente a pihenés fáradalmait, takarít.

A normál hosszúságú karosszéria esetén 1,95 méter hosszú a raktér, a nyújtott tengelytávnál ehhez még 40 centi hozzájön. A padlón egyedi, különféle sportszerek rögzítését megkönnyítő tartót hordozó sínrendszert helyeztek el, a második üléssor alatt egy nagy méretű, kivehető koffer várja az apróbb tárgyakat, de az oldalfalban is több, megvilágított polcot helyeztek el.

A rézszínű fényezést egyébként fehér fóliázással dobták fel, és az Irmscher által készített könnyűfém felniket használtak. Kulcsnélküli bejutás lehetősége könnyíti meg a használatot, a Navi 50 IntelliLink fejegységet wifi-hotspottal egészítették ki, aminek segítségével utazás közben mindenki tud internetezni. Klíma-automatika és rendelhető állófűtés gondoskodik arról, hogy télen-nyáron megfelelő legyen az utastér hőmérséklete.

A motortérben az 1,6 literes BiTurbo CDTI dízel 140 LE/340 Nm teljesítményű változata dolgozik, amely ecoFLEX változatban mindössze 6,1 l/100 km-es szabványos fogyasztással bír. Az igazi műszaki változás az Opel Vivaro Surf esetén a hátsó tengely légrugózása, amelynek segítségével a jármű magasságát 7 centivel le lehet csökkenteni 1,9 méterre, így a parkolóházak-mélygarázsok se jelenthetnek akadályt. Elsősorban azért használják ezt a megoldást, mert minimális terheléssel sokkal komfortosabbá teszi a haladást, és ebben a változatban jellemzően egy-két bicikli lesz majd a legnagyobb teher.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!