Eddig is voltak bivalyerős sportmodellek a Cadillac kínálatában, az idén nyáron az észak-amerikai kereskedésekbe kerülő Blackwing modelleknél az igazi újdonság, hogy ezeket felkészítik a versenypályás használatra is. Ráadásul nem csak elméletben, a prototípusok közül a kézi kapcsolású váltóval szerelt darabokat 12 órás folyamatos versenypályás használaton tesztelték, míg a feláras automata váltóval szerelt példányoknak 24 órás folyamatos versenypályás használaton kellett bizonyítaniuk.

A CT4-V Blackwing a 3,6 literes V6-os biturbó új feltöltőkkel, szívósorral és átprogramozott vezérlőelektronikával ellátott változatát kapja, teljesítménye 479 lóerő, maximális nyomatéka 603 Nm. Könnyebben lélegzik az erőforrás azáltal, hogy a szívósor térfogatát 60%-kal csökkentették a szívósorba épített intercooler alkalmazásával, a dugattyúkat alulról érő olajsugarakat átpozicionálták, hogy egyenletesebb legyen a dugattyú hűtése. A kézi kapcsolású váltóhoz titánium hajtókarok járnak.

Egyelőre csak becsült adatok vannak a CT4-V Blackwing tempójáról, a tízfokozatú automatával szerelt változat 3,8 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra, a csúcssebesség mindkét váltóval 304 km/óra. A Brembo szállítja a fékrendszert, elöl hatdugattyús nyergek szorítanak 380×34 mm-es tárcsákat, hátul négydugattyús nyergek 340,5×28 mm-es tárcsákat, az elektronikusan vezérelt fékrendszernél a pedálérzet is állítható – alapvetően üzemmód-függő, de a My-Mode és V-Mode választásánál egyedileg konfigurálható.

A CT5-V Blackwing orrába a GM Bowling Green Assembly üzemében kézzel összerakott – erről a munkát végző személy nevét tartalmazó plakett is árulkodik – 6,2 literes kompresszoros V8-ast szerelnek, aminek 677 lóerő a teljesítménye és 893 Nm a maximális nyomatéka; ez a valaha kínált legerősebb utcai Cadillac. Az új Eaton kompresszor kisebb átmérőjű orsókat kapott, így hamarabb szállít töltőnyomást, nagyobb hőterhelést elviselő alumíniumötvözetből öntik a hengerfejeket, titániumból készítik a szívószelepeket.

Ennek az autónak is csak becsült menetteljesítményei vannak, a tízfokozatú automatával 3,7 másodpercig tart a 0-96 km/óra gyorsulás, a csúcssebesség meghaladja a 320 km/órás tempót. A CT5-V Blackwing nagyobb átmérőjű féktárcsákat kap (elöl 398×36 mm, hátul 373,5×28 mm), és extraként rendelhető a karbon-kerámia fékrendszer, ami 24 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget; mindkét esetben ezek a Cadillac utcai autóra szerelt legnagyobb átmérőjű fékek.

Alapáron hatfokozatú Tremec váltót kapnak a Blackwing modellek, amelynél kapcsolóval lehet aktiválni a fordulatszám-szinkronizálást. A Luk szállítja a kéttárcsás tengelykapcsolót, a No-Lift Shift funkcióval nem kell lelépni a gázról kapcsoláshoz, a váltó és a differenciálmű is nagy teljesítményű hűtőrendszert kap, és lerövidítették a kapcsolási utat. A feláras tízfokozatú automatánál módosították az olajozási rendszert azért, hogy tartósan elviselje a versenypályán tapasztalható állandó nagy keresztgyorsulást. A differenciálzár fékezéses, a mérnökök szerint jobban vezérelhető ez a hagyományos súrlódóbetétes megoldásnál.

A felfüggesztésben a jelenleg a piacon elérhető leggyorsabban reagáló MagnaRide 4.0 elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók dolgoznak, feszesebb rugókat, üreges stabilizátorokat és keményebb szilenteket kaptak a Blackwing modellek, a hátsó kerékagyak merevségét megnövelték. Elöl toronymerevítővel és a padló alá beépített vastagabb keresztmerevítőkkel növelik a karosszéria csavarodási szilárdságát. Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal szerelik az autókat, a CT4-V Blackwing 18 (255/35 és 275/35), a CT5-V Blackwing 19 (275/35 és 305/30) colos kovácsolt alufelniket kap.