Az utóbbi években nagyon úgy tűnt, az 500-as és annak variációi mellett a Fiat valahogy elfelejtett autókat gyártani. Most kezdenek beérni a fejlesztések, és első körben az alsó-középkategóriás választékot újítják meg. Az első modell már be is mutatkozott az Isztambuli Autószalonon, a lépcsős hátú karosszériával rendelkező Aegea a térségben népszerű Linea utóda lesz.

Ezúttal ugyan a formatervezők elszakadtak a Fiat 500-as megjelenésétől, de nagy vonalakban a BMW 3-as sorozat megjelenését másolták. Az első fényszórók formája mellett az oldalfal megjelenése hasonlít erősen a bajor típusra, de az egyedi hűtőrács és a rengeteg karaktervonal, illetve a kanyargó hátsó lámpa miatt ez csak utalás szinten vehető észre. Sportos a megjelenés, ami hatalmas előrelépés a Lineához képest.

Méretek tekintetében egyébként alig változott az autó, rövidebb lett a karosszéria 6 centivel (4,5 m), a szélesség 5 centivel nőtt (1,78 m), a magasság 1,5 centivel csökkent (1,48 m),a tengelytáv pedig 4 centivel lett nagyobb (2,64 m). A csomagtér mérete meghaladja az 510 liter, korábban pontosan 500 literes volt a raktér.

A formát a Fiat formatervezői készítették el, a fejlesztés műszaki részében a törökországi mérnökök is kivették a részüket. A motortérben 95-120 lóerő közötti teljesítményű benzin- és dízelmotorokat találunk majd, kézi kapcsolású- vagy automatikus váltó is kérhető lesz, és felár ellenében a Uconnect fejegység is elérhető lesz. Novemberben indul a Fiat Aegea forgalmazása Törökországban, hozzánk ezt követően, tehát valamikor 2016-ban érkezik meg. Ugyanerre az alapra készítenek még egy hagyományos ötajtós és egy kombi karosszériát, utóbbiakkal egész Európában, és nem csak a Közép- és Kelet-Európai régióban lépnek majd piacra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!