Már majdnem az első generációs Audi R8-asból is megvalósították az e-tron elnevezésű akkumulátoros-elektromos változatot, de az utolsó pillanatban, a nullszéria után döntöttek úgy, hogy mégse valósítják meg a 215 km-es hatótávolságú szuperautót, mert az egyszerűen nem lett volna képes elég hosszú távon nyújtani a sportos autózás élményét. Az elmúlt pár év során annyit fejlődött az akkumulátor-technológia, hogy ma már az Audi igen szigorú elvárásait is teljesíteni tudják, ezért mindenki nagy meglepetésére rögtön elérhető lesz majd az Audi R8 e-tron változat is.

Változatlan külső méretekkel rendelkezik a T alakú lítium-ion akkumulátor, amely a kardánalagútban és a motortér első részében helyezkedik el. Kapacitása a korábbi 49 kWh-ról 92 kWh-ra emelkedett, másik jelzőszámmal ezt úgy lehet jellemezni, hogy az energiasűrűsége 84 Wh/kg-ról 154 Wh/kg-ra emelkedett. Az Audi egyébként házon belül készíti az akkumulátort.

Az elmúlt évek során fejlesztettek a hajtásláncon is, az elektromechanikus fékrendszer a korábbinál több energiát képes visszatermelni, az új fedélzeti töltőberendezéssel villámtöltőhöz csatlakozva 2 óra alatt lehet a teljesen lemerült telepet feltölteni. A két villanymotor teljesítménye is emelkedett, az első generáció 375 LE/820 Nm-ével szemben már 546 LE/920 Nm a rendszerteljesítmény, ami 3,9 másodperces 100-as sprintre és 210 vagy 250 km/h-s csúcssebességre elég – ez utóbbi elektronikusan korlátozott érték és a gumiabroncs-választástól függ, melyiket kapja az R8 e-tron.

Ilyenféle korlátozásoktól mentes az Audi R8 LMS nevű, az FIA GT3-as kategóriájának megfelelően felépített versenyautó-változata, ráadásul rögtön a 2016-tól érvényes, a jelenleginél komolyabb védelmet nyújtó biztonsági felszerelésekkel ellátott szabályzatnak megfelelően építették fel. Javítottak az első és a hátsó energiaelnyelő elemeken, és a tetőlemezen is van egy nyílás, amelyen baleset után könnyebben kimenthető a pilóta. Mindez nagyobb tömeget eredményez, de az új karbon-alumínium térváznak köszönhetően az előző generációs R8 LMS-hez képest sikerült 5 kg-mal, 1220 kg-ra csökkenteni a saját tömeget.

Az 5,2 literes V10-es szívómotort ugyanazon a gyártósoron szerelik össze Győrben, ahol az utcai autókba szánt erőforrást is, az ebben a formájában 585 lóerős motor versenyautók között egyedülállóan nagy, 20 000 km-es újraépítési intervallummal rendelkezik. A motorral ellentétben a dupla kuplungos váltót nem veszi át a versenyautó, egy új fejlesztésű, hatfokozatú, szekvenciális egység dolgozik az Audi R8 LMS-ben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!