Lehet, hogy a VW-konszernnek el kell adnia az MAN és Scania márkákat

2016. február 11. (csütörtök)

A TDI-botrány költségeinek fedezése érdekében a Volkswagen mindenre nyitott a nehéz-teherautó üzletágával kapcsolatban, akár el is adja őket.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nagy tervei voltak a Volkswagen konszernnek a nehéz teherautók piacán az MAN és a Scania márkákkal, a közeljövőben indult volna az a program, amely során a két márka fejlesztési tevékenységeit/műszaki hátterét egyesítik a költségek leszorítása végett, ami jelentős versenyelőnyt jelentett volna a vetélytársakhoz képest a világpiacon.


Azonban közbeszólt a TDI-botrány, és annak mind a mai napig nem ismert költségvonzata. A Citi elemzői úgy becsülik, a több éves visszahívások/jogi eljárások végén akár 55 milliárd dollár is lehet a végösszeg. A Volkswagen tavaly 7 milliárd dollár készpénztartalékot képzett a visszahívások elvégzésére, ezen felül európai bankoktól 20 milliárd dollárnyi hitelt biztosított be magának – ezt majd akkor hívja le az autógyártó, ha szüksége lesz rá -, de ez még mindig nem elég. Mivel az MQB-alapra átállás miatt nem igazán tudja szétdarabolni a személyautó-üzletágat a Volkswagen, egyedüliként a nehéz haszonjármű üzletág az, amitől különösebb probléma (és a legújabb fejlesztések átadása nélkül) meg tud szabadulni. Hivatalosan azt mondta egy szóvivő, hogy a VW konszern mindenféle együttműködésre nyitott az MAN és a Scania márkával kapcsolatban, ebbe bele kell érteni akár az eladást is. Elemzők szerint nagyjából 13,5 dolláros bevételre számíthat a VW, ha mindkét haszonjármű-márkáját értékesíti. Nem valószínű, hogy egyhamar sok kerül az értékesítésre, úgyhogy a következő Volkswagen Crafteren (alu-blokkos dízelre váltanak) alapuló MAN LTE haszonjárművet a terveknek megfelelően hamarosan piacra dobják.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Lehet, hogy a VW-konszernnek el kell adnia az MAN és Scania márkákat

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér