A mai 8-as sorozat elődjének tekinthető 6-osnál több mint 80% volt azon példányok aránya, amelyeket a BMW Individual Manufaktur vett kezelésbe, valami hasonlóra számítanak most is. Épp ezért már most megmutatják a potenciális érdeklődőknek, hogy milyen – esetünkben szó szerint légből kapott – ötleteket is képesek megvalósítani a szakemberek megfelelő térítés ellenében.

BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky esetén az éjszakai égbolt volt az ihlet, egészen pontosan a csillagképek és az onnan származó meteorit. Előbbi a szintén a cégcsoporthoz tartozó Rolls-Roycenál már létezik egy ideje, a BMW azonban nem a tetőkárpiton, hanem a könyöklő felületén valósította meg a világító mintát. Utóbbi pedig a középkonzoljának betétjén, a motorindító gombnál, az előválasztó karnál és az iDrive vezérlőtárcsánál érhető tetten, hiszen ezeket egytől egyig meteoritból formálták meg.

És akkor ott vannak még a Widmanstätten-felületek, amely a meteorok jellegzetes mintázata, amelyet a karosszériakiegészítőkön, a kézzel varrott bőrkárpitokon jelennek meg. Ez a geometriai mintázat amely a meteoritot alkotó fémötvözet extrém lassú lehűlése következtében jön létre, amely folyamat még mesterséges körülmények közepette sem reprodukálható a Földön. Ezt a XIX. század elején kezdték el megfigyelni a tudósok, köztük az osztrák születésű Alois von Beckh Widmanstätten is, aki után a jelenséget elnevezték.

Egyedi eljárásban készültek a féknyergek, a 3D-s nyomtatás folyamatában a BMW Motorsport mérnökei is szerepet kaptak, így lettek az alumínium alkatrészek 30%-kal könnyebbek a szériadaraboknál. A kisebb rugózatlan tömeg állítólag érezhetően javítja a menettulajdonságokat; mivel egyedi autóról van szó, nem sokan fogják ezt megtapasztalni. A fényezésnél az akrilfekete alapra a küszöbtől a kerékjáratok tetejéig fokozatos átmenettel fújták rá a San Marino Blue árnyalatot, a három réteg átlátszó lakkba pedig egyre nagyobb méretű pigmenteket tettek.

Nem véletlen a bemutató időpontja sem, hiszen január 3-4. között kivételesen intenzív meteorzárpor várható, a Föld érintőlegesen keresztezi a 2003 EH nevű kisbolygó pályáját és az aszteroida törmelékei bolygónk légkörébe érve elégnek, több száz hullócsillag lesz az égen. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky megalkotásakor a BMW Individual az ugyancsak Garching városában működő Max Planck Földönkívüli Fizikatudományi Intézet kutatóinak szaktudását hívta segítségül.