Legalább egy évre leáll a Zaporozsec gyár

2016. január 19. (kedd)

Az ukrán ZAZ autógyár a gazdasági helyzetre való tekintettel legalább egy éven át nem fog személyautókat gyártani.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ukrajnában háború van, ennek megfelelően a gazdaság helyzete se túl rózsás, az embereknek kisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy új autót vegyenek a meglévő helyett. Az egykoron a Zaporozsec, később a Tavrija autókat készítő ZAZ autógyárban tavaly kétszer is több hónapra leállt a termelés, az idén pedig mindössze egy megrendelésük van: a GM az egyiptomi piacra kért tőlük 16 000 darab személyautót.


Amint ezt legyártják, azt követően leállnak a szerelősorok, és amennyire azt a céget birtokló UkrAvto cég azt látja, legalább egy éven keresztül nem is indul majd újra a termelés. A 2015-ös évben Ukrajnában mindössze 3624 ZAZ személyautót sikerült eladni, ekkora volumen mellett nem kifizetődő az autógyár fenntartása, ahol korábban a vámszabályok miatt bérgyártást is végeztek (Mercedes E-osztályt is szereltek itt össze egykor), de az utóbbi időben minden partner felmondta az együttműködést. A ZAZ gyárban egyébként már nem saját fejlesztésű autókat gyártanak, hanem még a Daewoo-tól származó Lanos és Kalos modelleket.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Legalább egy évre leáll a Zaporozsec gyár

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér