Noha önhordó karosszériájával és közúton is használható összkerékhajtásával a Lada Niva vagy 30 évvel megelőzte a korát, ma már igenis érezni a konstrukció hiányosságait. Ezzel tisztában van a gyár is, akik már fejlesztik a Renault-Nissan szövetség által biztosított CMFB-LS építőkészletre az utódot (ezt használja például a Dacia Duster is), aminek a piacra dobását 2021-re ígérik. Azonban ez nem jelenti azt, hogy felhagynak az 1977-ben bemutatott változat gyártásával, hiszen arra még mindig igen nagy a kereslet, most azt jelentették be Oroszországban, hogy egészen 2026-ig gyártani fogják azt. Munkaautónak még mindig az eredeti Niva az igazi, hiszen a rövid tengelytávolság és karosszéria miatt a terepjáró képességei jobbak egy hagyományos szabadidő-autónál. Az új Lada 4×4-est egyébként nemcsak Togliattiban, de Brazíliában is gyártani fogják.