Amikor a Volvo jövőjéről beszéltek az egész típuspaletta modellfrissítésekor, akkor megemlítették, hogy az új építőkészletre a ma megszokott autók utódai mellett egy kupét is készítenek majd. Ezzel kezdődik most az új autók előzetese, mégpedig a Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő Coupé tanulmánnyal.

Van még egy másik premier is, ez az első olyan autó, amelyet már a márka új vezető formatervezőjének, Thomas Ingenlath-nak az irányítása alatt készült. Látszik, hogy nagyon összekapták magukat a svédek, hiszen úgy sikerült megőrizni a tradicionális és a jövőben visszatérő szögletességet, hogy az egyáltalán nem zavaró. Halványan még a csupaív/csupakróm P1800-as kupét is bele tudják látni a formába a rajongók.

Az utastér 2 személyes, de olyan mélyedések láthatóak hátul, amelyekből könnyen lehet szükséghelyeket csinálni (amelyek arra jók, hogy az Egyesült Államokban alacsonyabb legyen a biztosítási díj, arrafelé a kétüléses autók sportkocsik, amelyek rizikósak, ezért magas biztosítási díjat kell fizetni rájuk). A műszerfal nagyon modern, de néhány egyszerűbb kijelzővel azért megvalósulhat sorozatgyártásban is – úgy tűnik, a függőlegesbe forgatott hatalmas érintőképernyő a középkonzolon az új Volvók sajátja lesz majd.

Műszakilag már az elkövetkező csúcs-technikát kapta meg a Volvo Coupé, elöl a 2,0 literes, kompresszoros-turbós benzines hajt, hátul meg egy elektromotor – hibrid és virtuális összkerékhajtású az autó. A rendszerteljesítmény 400 LE és 600 Nm, a szabványos fogyasztás meg biztos annyira szemtelenül alacsony, hogy azt még a svédek se merték elárulni. A kupé egyébként nem prioritás a Volvo modellpalettájának átalakítása során, először az XC90 mutatkozik majd be, majd jön az S80, az új nagy kombi, és csak valamikor ezt követően jön majd – jelen állás szerint talán 2015 végén, de az is lehet, hogy 2016-ban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!