Az Egyesült Államokban nem várja meg a hivatal, amíg olyan nagy számú bejelentés érkezik hozzá egy típus meghibásodása ügyében, hogy abból vizsgálat és jó eséllyel visszahívás legyen később. Komolyan veszik fogyasztóvédő funkciójukat, és aktívan figyelik a különböző közösségi oldalakat, és az egyéni bejegyzések alapján figyelik, milyen problémája van a felhasználóknak autóikkal.

Az NHTSA természetesen nem jogtalanul kutakodik a felhasználók adataiban, hanem a bárki által hozzáférhető nyilvános tartalmat vizsgálják. Típusspecifikus fórumokon, sokat látogatott autós weboldalak bejegyzései között gyűjtik az információkat a hivatalnokok. Ez visszahívás hivatalos elrendelése előtt ez egyébként olcsóbb módja az információgyűjtésnek, mint mondjuk egyenként megkeresni az érintett autók tulajdonosait, hogy ők tapasztalták-e a kérdéses meghibásodást.

De nem csak a hivatal jött rá erre, rengeteg olyan ügyvéd/ügyvédi iroda is így próbál előre ügyfeleket szerezni egy gyűjtőperhez, akik abból élnek, hogy minden apróságért pert indítanak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!