Közösségi közlekedési eszköznek szánt elektromos autó az EDAG ötlete. Mint egy taxi, amit az ügyfél vezet Közösségi közlekedési eszköznek szánt elektromos autó az EDAG ötlete. Mint egy taxi, amit az ügyfél vezet

Nem egyszerűen egy városi használatra szánt elektromos autót fejlest a német EDAG, hanem rögtön a közösségi közlekedés fontos pilléreként dolgoznak a Light Car tanulmányon.

Az elektromos meghajtású autó karosszériája nagyon rövid és magas, egy darab ülésén előre- és hátrafelé egyaránt három-három személy tud utazni. Az autót bérelni lehet rövid- vagy hosszú távra, lényegében egy olyan taxiszolgáltatásról van szó, ahol maga az ügyfél vezet. Az autó iránti ötletet az adta, hogy a 18-29 éves korosztály 90 százaléka nem tudja elképzelni az életét internet és kommunikáció nélkül, ellenben 80 százalékuk nem érzi szükségét annak, hogy autót birtokoljanak. Kérdés, milyen hamar lesz fizetőképes kereslet ebből a korcsoportból, ami képes lesz finanszírozni az elektromos autó- és töltőállomás flották kiépítésének költségét. Az üzemeltető bevételeit a fuvardíjon felül a reklámvideó megjelenítőként működő hátsó szélvédő is növeli.

Előre- és hátra nézve egyaránt három ember tud utazni a mikroautóban Előre- és hátra nézve egyaránt három ember tud utazni a mikroautóban

Egy feltöltéssel legfeljebb 100 km-es távolságra képes eljutni az autó, amelynek a végsebessége 100 km/óra. Az autó külsején elhelyezett LED-ek színével és kivetítővel tudatja az arra járókban, hogy épp szabadok-e a szolgáltatásai, vagy épp lefoglalták már a következő menetet. Az uticélt a navigációs rendszerbe beadva az autó rögtön azt is meg tudja mondani, elég energia van-e az akkumulátorban a távolság megtételéhez.

Külön bevételi forrás lehet az üzemeltetőnek a fényreklám a hátsó ajtón Külön bevételi forrás lehet az üzemeltetőnek a fényreklám a hátsó ajtón