A Porsche zuffenhauseni üzemének üzemi tanácsának vezetője, Uwe Hück szerint Stuttgart városa cserben hagyja az autógyárat, miközben az az egyik legfontosabb munkáltató a városban. A kirohanás oka: amióta flexibilis munkaidőt vezettek be, a munkásoknak gyakran sokat kell várakozniuk a vonatra, illetve akik autóval közlekednének, azok meg nehezen jutnak ki a gyárból, mert a Porscheplatz-on lévő körforgalom lámpahangolása csak rövid ideig ad nekik szabad jelzést.

A probléma egyébként az utóbbi évek alatt folyamatosan lett egyre súlyosabb, a Porsche ugyanis jelentős beruházásokat hajtott végre Zuffenhausenben, több, mint megduplázta az üzem területét (284 000 m2-ről 614 000 m2-re), és az itt dolgozó munkavállalók száma is megnőtt, az utóbbi négy évben háromezerrel bővült a létszám, most 8200-an dolgoznak a központi telephelyen.

A létszámnövekedés mellett a korábbi fix műszakok helyett flexibilis munkaidőt vezettek be, azaz a vásárlói igényektől függően vannak a műszakváltások. Márpedig a gyár mellett található S-Bahn (elővárosi vasúti) megállóhelyen a menetrend nem változott, ami azt eredményezi, hogy gyakran sokat kell várakozniuk a munkásoknak arra, hogy elindulhassanak haza. Szintén ebből adódik a közúti közlekedés problémája is, a Porscheplatz-on lévő körforgalomban a lámpahangolás csak a reggeli és délutáni csúcsidőben ad hosszabb zöld jelzést a gyár területéről távozóknak, napközben ritkábban és rövidebb ideig kapnak csak zöldet ezek az irányok. Ezt elégelte meg Uwe Hück, aki a sajtóban adott hangot elégedetlenségének, mondván a Porsche jelentős fejlesztéseket tett, a város meg semmit nem segít neki. Ehhez képest a hivatalban lévő főpolgármester, Fritz Kuhn szerint Stuttgart számára fontos a Porsche telephelyének fejlesztése, amit végig támogattak is, és ha Rück úr személyesen szeretné megbeszélni vele a helyzetet, akkor nyugodtan hívja fel telefonon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!