Négy évvel ezelőtt hatalmas siker volt a Golf-nap, több mint hétezer rajongó látogatott ki a Hungaroringre, a második évben már a kilencezret is meghaladta a nézőszám. Tavaly már Volkswagen-találkozóként, több mint 12 ezer látogatóval rendezték meg az eseményt, amely Hippifaluval is bővült.

Idén is lesz Hippifalu, ahol a legújabb, hatodik generációs Transporter és Multivan típusokkal lehet majd találkozni, és várhatóan nagy érdeklődésre tart majd számot a foodtruck, vagy még inkább drinktruck rész is. Újdonság a Bullimpia, ahol (autós és személyes) ügyességi feladatokat kell majd megoldani, a gyári múzeumból ez alkalommal egy 1962-es évjáratú Westfalia lakóautót hoznak Magyarországra.

A paddock területén 300 darab Golfot lehet majd megtekinteni, de a Bogár, Passat, Polo, Scirocco, Jetta/Vento/bora klubok is szép számban képviseltetik majd magukat. A terepjárók kedvelői az off-road vezetés keretében nem csak az Amarok képességeit próbálhatják a Hungaroring erdejében, de lehetőség lesz T3-as Syncro Transporterek tudásáról is meggyőződni. A megszokott női- és családi programok mellett új elemként a Lego és a Mattel is nagy méretű standdal lesz jelen a Volkswagen találkozón, a rajongók szavazatai alapján pedig Sub Bass Monster koncert szórakoztatja majd a közönséget. A 100 Ft-os tombolajegyen stílszerűen egy negyedik generációs Golf kabriót lehet majd nyerni. Ezt az autót a forgalmazó Frenreisz Károlynak értékesítette újonnan, majd több tulajdonosváltást követően került a Weltauto hálózatba nemrég, ahonnan aztán kiválasztották azt fődíjnak.

A Volkswagen-találkozót bejelentő sajtótájékoztatón szép számmal jelentek meg rajongók is, három autót én is ki tudtam próbálni. Elsőként egy alig 76 ezer km-t futott Bogárral kezdtem, és nagyon izgultam, korábban ugyanis csak utasként volt szerencsém a típushoz. Apró nehezítésként rögtön egy Automatic változathoz volt szerencsém. Ez egy háromfokozatú kézi kapcsolású váltó (felező emelkedőn induláshoz, az 1-es 0-70, a 2-es 40-120 km/h között „él”), amelynél elektronikus szelep vezérli a pneumatikus működésű kuplungot. Finoman lehet vele indulni, igaz, a gázpedállal egy kicsit játszani kellett, mert valami koszt felkapott a karburátor, és nehezen vette a fordulatot az 1,3 literes, 44 lóerős boxer.

Az indulás könnyű, az első métereken rögtön feltűnt, milyen csendes a motor – és a több Bogarat is birtokló tulajdonos is megjegyezte, hogy ő se érti, a többi autójához képest miért ilyen csendes ez a példány. Németországban adták el újonnan a kocsit, amely aztán falun belül cserélt gazdát, mielőtt mostani tulajdonosához került. Tíz év várakozás után most lett újra forgalomba helyezve, kívül-belül nagyon pofás a megjelenés, nagyon finom a működés – kell ennél több? A tulajdonos szerint igen, zavarja, hogy a korabeli Blaupunkt rádió előlapja nem takarja el teljesen a korábban egy másik rádió miatt kivágott műszerfalat, és csak idő kérdése, hogy a kalaptartót elcsúfító hangszórók eltűnjenek.

A második körben egy Corrado VR6-os volánja mögött foglaltam helyet, amely tíz éves vágyakozás-keresés eredményeként került mostani tulajdonosához nyolc évvel ezelőtt, és azóta alig 30 ezer km-t tett meg. Hobbiautó ez, de olyan, amit bármikor szívesen elővesznek és használják – a hőségriadók esetén a gyári klímaberendezés teszi kényelmessé a túraautózást. A 2,9 literes hathengeres erőforrás egy ilyen kis autóba izgalmasnak hangzik, de valójában túraautóról és nem sportkocsiról van szó.

Városi forgalomban, 70 km/h-s tempóig nagyon kulturáltan működik a Corrado, kevés kapcsolással lehet vezetni, egyedül a kissé feszes hangolású felfüggesztés árulkodik arról, hogy mire képes. Ez utóbbiról a tulajdonos csak annyit mondott, hogy 4000 fölött már jó a hangja és senki nem éri utol, ha nem akarja. Annyira megtetszett neki egyébként a kis autó-nagy motor kombináció, hogy hétköznapi autónak egy Golf III VR6-ost vásárolt, szintén a 2,9 literes motorral és syncro hajtással…

Végül, de nem utolsó sorban a Bogár után talán a legsikeresebb VW-konstrukciót próbáltam, a második generációs Passat sorozatgyártásával csak pár évvel ezelőtt álltak le Kínában. Tavaly novemberben került jelenlegi tulajdonosához az autó, amely napi használatban van. A legnagyobb probléma, hogy a Pierburg 2E2 porlasztó hidegindító része rakoncátlankodik, és a mostani hajnalokon kicsit nehezen indul a motor – ha minden jól megy, napokon belül orvosolják a problémát.

A hosszmotoros Passat tágas, kényelmes autó, az egyedüli megszokást igénylő dolog a hátramenet kapcsolása. Váltókar lenyom, majd erősen jobbra kell tolni a kart, majd egy kicsit fölengedve átlósan kicsit visszafelé húzva a kart kapcsolom a rükvercet. Én csodálkozok, a tulajdonos pedig gyorsan előveszi a megfelelő fiókból a szervizkönyvet és a kezelési utasítást, ahol megmutatja, hogy ez még a rajzon is ilyen furán megy a dolog ennél az ötfokozatú váltónál. A műszaki vizsga előtti átnézés során mindössze annyit kifogásoltak a nyolcvanas évek közepéről származó autón, hogy a jobb hátsó féknél pulzál a fékhatás – nem a dob volt ovális, csak ki kellett belőle törölni a fékport. Ezekkel, és még több ezer más Volkswagennel is találkozhatnak majd az érdeklődők a Hungaroringen szeptember 19-én, további informciókat a www.volkswagen-talalkozo.hu weboldalon lehet találnia rendezvénnyel kapcsolatban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!