Korábban a Daciát vezette a Lada új főnöke

2016. március 16. (szerda)

Az orosz államnak nem tetszett, hogy külföldi tulajdonú beszállítókra váltottak a jobb minőség elérése miatt – ezért kellett távoznia Bo Anderssonnak.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Bo Inge Andersson két év alatt gatyába rázta a Lada autógyárat, de a 25 százalékban tulajdonos orosz állami Rostec holdingnak nem tetszett, hogy rengeteg beszállítót lecserélt és több tízezer embert kirúgott, úgyhogy mennie kellett. A hírek szerint a szintén a Rostec-érdekeltségbe tartozó beszállítóknál a kínai gyártású alkatrészeket új dobozba csomagolva adták el a Ladának – magukon az alkatrészeken rajta maradt a Made in China felirat, miközben a doboz büszkén hirdette annak orosz mivoltát... A Lada tavalyi rekord-vesztesége (880 millió euró) annak köszönhető, hogy az új beszállítók nem rubelben, hanem euróban és dollárban kérik a fizetést, így az árfolyam-kockázat az autógyárnál csapódik le. Carlos Ghosn ennek ellenére elégedett az átszervezéssel, sokkal jobb minőségben termel a Lada, érkeznek az új modellek is, és a jövőben a hatalmas kapacitási togliatti gyárat a Renault-Nissan konszern termelési központként fogja használni.


Szóval a korábban a Rostec-fennhatóságba tartozó Kamaz teherautó-gyárat gatyába rázó svéd üzletembernek mennie kellett, az utódot pedig a Lada 75 százalékos többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan nevezte ki: a Dacia irányítója, Nicolas Maure veszi át a Lada vezetői tisztségét április 4-től. A Faurecia és Valeo beszállítóknál kezdte karrierjét az 56 éves menedzser, aki 2000-től dolgozik a Renault-nak, ahol termelési igazgató is volt, jelenleg pedig a Renault romániai részlegét vezeti, ahová a Dacia autógyár is tartozik.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Korábban a Daciát vezette a Lada új főnöke

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér