Nemcsak a vezethetőséget tették teherautós helyett személyautóssá, de bizony a megjelenést is. Az Audi Q7 óriás szabadidő-autó második generációja már nem terepjárónak, hanem egy magas építésű kombinak tűnik, de hát haladni kell a korral. Például az is nagyon jól hangzik, hogy 325 kg-ot sikerült lefaragni a 3,0 literes V6 TDI tömegéből, de még így is 1995 kg maradt, tehát még mindig nehézbombázóval van dolgunk.

A karosszéria méretei érdemben nem változtak, 3,7 centivel csökkent a hossz, 15 mm-rel a szélesség, a tengelytáv 2990 mm, és a kabin még tágasabb is lett a korábbinál. A második üléssorban 21 mm-rel nőtt a lábtér és 23 mm-rel a fejtér, a csomagtér 7 üléssel 295 liter, 5 üléssel tetőig pakolva 890 liter és az összes ülés ledöntését követően 2075 liter. Leegyszerűsítették a műszerfal megjelenését, de mivel itt van központi kijelző, a virtuális műszeregység feláras extra. Új elem, hogy a hátsó ülés multimédia-rendszere tulajdonképpen Audi márkájú táblaszámítógépet jelent.

A legnagyobb változások a motorválaszték terén lesznek, egyes ázsiai piacokon és az Egyesült Államokban egy 252 LE/370 Nm teljesítményű 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor lesz az alap-erőforrás. Európában a 3.0 TDI Ultra lesz az alap 218 LE/500 Nm teljesítménnyel, a normál 3.0 TDI 272 LE/600 Nm teljesítményű, egyedüli benzinesként a kompresszoros, 3,0 literes V6-os lesz választható 333 LE/440 Nm teljesítménnyel. Az összes erőforráshoz 8 fokozatú automatikus váltót adnak.

Még 2015-ben megjelenik a kínálatban az Audi Q7 e-tron, amelynél a 3,0 literes V6-os dízelt egy elektromotorral párosítják. A rendszerteljesítmény 373 LE/700 Nm, a 100 km/órás tempót 6,0 másodperc alatt éri el a hibrid szabadidő-autó, amely tisztán elektromos módban 6,1 másodperc alatt képes felgyorsulni 60 km/órás sebességre. A 17,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorban 56 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, a szabványos mérési ciklus alapján 1,7 l/100 km a fogyasztás. A Detroiti Autószalonon debütál az Audi Q7-es második generációja, a forgalmazás nyáron indul.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!