Már kezdtük volna megszokni, hogy az Audinál az elektromos autókat jelölik az e-tron névvel, erre itt van az Audi A3 e-tron, amelynél egy konnektorról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtást jeleznek ezzel.

Sportos első lökhárítót és vízszintes léceket megtöltött hűtőrácsot kapott az orr, ránézésre lejjebb került a karosszéria – erre azonban nem tér ki a sajtóközlemény. Az ötajtós karosszéria sportosan néz ki, és ennek megfelelő a technika is: a motorterébe 1,4 literes, 150 lóerős benzines motor kerül, és a hétfokozatú, dupla kuplungos váltóba építve még egy 102 lóerő teljesítményű elektromotor is képes hajtani, a rendszerteljesítmény 204 lóerő/350 Nm.

Az ötajtós karosszériával és elsőkerékhajtással rendelkező kocsi a 100 km/órás sebességet 7,6 másodperc alatt éri el, csúcssebessége 222 km/óra. A konnektorról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtás lényege egyébként az, hogy túljár az európai szabványos mérési ciklus eszén, hiszen a 1,5 l/100 km-es érték túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Mindez annak köszönhető, hogy az akkumulátorban mintegy 50 km megtételére elegendő energiát képes tárolni az Audi A3 e-tron – elektromos üzemmódban egyébként 130 km/óra a végsebesség.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!