Az új Golf 4Motionhoz hasonlóan immár az ötödik generációs Haldex kuplungos osztómű dolgozik a Škoda Octavia 4×4 hajtásában, a továbbfejlesztett számítógépes vezérlésnek, a fékenergia-visszatermelésnek és motorleállítónak köszönhetően a szabványos fogyasztás 14 százalékkal csökken az elődhöz képest.

Első körben kombi karosszériával és három erőforrással lehet választani az összkerekes Octaviát, az 1,6 (105 LE) és 2,0 (150 LE) literes TDI mellett az 1,8 literes (180 LE) TSI kérhető összkerékhajtással, ami egyben független hátsó felfüggesztést is jelent, ami a két dízelhez egyébként nem elérhető. A dízelek egyébként 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval, a benzines 6 fokozatú DSG-vel jönnek, később lesznek más kombinációk is.

Júniustól indul a Škoda Octavia 4×4 forgalmazása, amelynél alapfelszerelés a tengelyenkénti elektronikus differenciálzár. Ennek ellenére nem ajánlott terepre vinni az autót, ez még nem az emelt hasmagasságú, fekete műanyag védőelemekkel ellátott Scout változat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!