Első prémiummárkaként az Audi volt képes átlépni az évi tízezres értékesítési darabszámot Indiában, tavaly pontosan 10 002 darab autót értékesített, a második helyen a Mercedes végzett 9003 autóval, a harmadik a BMW lett 7327 példánnyal. Az Audi azonban duplázni készül, mert ők már rendelkeznek a vásárlók ízlésének megfelelő termékkel, a kompakt lépcső hátú autóval. A Mercedes csak a következő A-osztályból készít lépcsős hátú változatot, és várhatóan a BMW is készít majd ilyen modellt a következő generációs 1-es sorozatból.

Amíg a vetélytársak csak a középkategóriában kínálnak lépcsős hátú karosszériát, az Audi már ma rendelkezik kompakt szedánnal, amelyet eleve olcsóbban tud adni a vetélytársaknál, és az árelőnyt tovább fokozza a helyi gyártásból eredő kisebb adóteher is. Eleinte 1,8 literes TSI és 2,0 literes TDI motorral lehet majd megvásárolni az Audi A3 Limousine-t Indiában, ahol félig bevezették a Kínában már alkalmazott motorjelölést. Ennek megfelelően a 143 lóerős dízel jelölése 35 TDI, ellenben az 1.8 TFSI csomagtérfedelén az 1.8 T felirat látható – már ha rendelt jelvényt a kedves ügyfél.

Az MQB építőkészletnek itt jön ki az előnye, hogy bármelyik arra felkészített gyárban összeszerelhető az autó, így a Škoda márka Aurangabad városában működő üzemében készítik majd a helyi piacra szánt Audi A3 Limousine-t. Első körben egy műszakos munkarendben, évi 14 000 példány készítésére rendezkedtek be, de ezt növelni tudják az igényektől függően. Azért indították meg már most, a piaci bevezetés előtt az autó sorozatgyártását, hogy az időben ott legyen minden kereskedésben, az ügyfeleknek ne kelljen várniuk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!