Az aktív biztonsági rendszerekkel felszerelt autóknál sok esetben kis koccanásnál is akár milliós kár is keletkezhet – állapította meg az ADAC egy Audi Q7 és egy Toyota 10 km/órával végzett töréstesztje után.

A Toyota Avensis esetén 5000 eurós kárt állapított meg a szakértő, ennek az összegnek 65 százaléka, azaz 3250 euró maga az ACC radaros érzékelője, amely a márkajelzés mögött, szinte az autó legelső pontján található, ezen felül 16 munkaórával számoltak a szerelők/fényezők részéről. A német autóklub azt kifogásolja, hogy ha már egyszer ilyen veszélyes helyre szerelik az érzékelőt, miért adják ilyen drágán? A Mercedesnél 464 eurót kérnek egy ugyanilyen helyre épített szenzorért.

Az ADAC elismeri, hogy nem lett volna ekkora kár, ha személyautó-személyautó ütközés lett volna, de hát manapság minden utcasarkon három szabadidő-autó jön szembe, úgyhogy nagyon is reális az autó-SUV ráfutásos baleset is. A német autóklub szerint programozott törési pontokkal rendelkező, cserélhető rögzítésekkel jelentősen csökkenteni lehetne az ilyen koccanásoknál bekövetkező kárt. Szintén csökkentené a javítási költségeket, ha az érzékelőt a kiértékelő elektronikától külön (például a motortéren belül) építenék be.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!