Koccanás 10 km/órával – milliós kár!

2012. június 8. (péntek)

A német ADAC vizsgálta a modern, aktív biztonsági rendszerekkel szerelt autók viselkedését apró koccanásoknál.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az aktív biztonsági rendszerekkel felszerelt autóknál sok esetben kis koccanásnál is akár milliós kár is keletkezhet – állapította meg az ADAC egy Audi Q7 és egy Toyota 10 km/órával végzett töréstesztje után.


A Toyota Avensis esetén 5000 eurós kárt állapított meg a szakértő, ennek az összegnek 65 százaléka, azaz 3250 euró maga az ACC radaros érzékelője, amely a márkajelzés mögött, szinte az autó legelső pontján található, ezen felül 16 munkaórával számoltak a szerelők/fényezők részéről. A német autóklub azt kifogásolja, hogy ha már egyszer ilyen veszélyes helyre szerelik az érzékelőt, miért adják ilyen drágán? A Mercedesnél 464 eurót kérnek egy ugyanilyen helyre épített szenzorért.

 

Az ADAC elismeri, hogy nem lett volna ekkora kár, ha személyautó-személyautó ütközés lett volna, de hát manapság minden utcasarkon három szabadidő-autó jön szembe, úgyhogy nagyon is reális az autó-SUV ráfutásos baleset is. A német autóklub szerint programozott törési pontokkal rendelkező, cserélhető rögzítésekkel jelentősen csökkenteni lehetne az ilyen koccanásoknál bekövetkező kárt. Szintén csökkentené a javítási költségeket, ha az érzékelőt a kiértékelő elektronikától külön (például a motortéren belül) építenék be.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Koccanás 10 km/órával – milliós kár!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Ernőcske 2012. június 8. 13:04

    Hááát... Nekem a "mi autónk" van, az egyetlen védelem benne a biztonsági öv, nem hiszem, hogy valaha is olyan kocsit fogok venni, ami lehet hogy valamivel biztonságosabb (elvileg), de számomra szinte megfizethetetlen. Ha pedig áttér az én sávomba egy szemből érkező figyelmetlen, vagy alvó sofőr, akkor meg úgy is megette a fene az egészet... Ha túlélem, és még 100%-ban be is tudom bizonyítani, hogy nem én okoztam a balesetet, még egyáltalán nem biztos, hogy a biztosító fizetni fog. Évekig tartó pereskedés, addig meg mehetek busszal Ennyi.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Koccanás 10 km/órával – milliós kár!


    Hááát... Nekem a "mi autónk" van, az egyetlen védelem benne a biztonsági öv, nem hiszem, hogy valaha is olyan kocsit fogok venni, ami lehet hogy valamivel biztonságosabb (elvileg), de számomra szinte megfizethetetlen. Ha pedig áttér az én sávomba egy szemből érkező figyelmetlen, vagy alvó sofőr, akkor meg úgy is megette a fene az egészet... Ha túlélem, és még 100%-ban be is tudom bizonyítani, hogy nem én okoztam a balesetet, még egyáltalán nem biztos, hogy a biztosító fizetni fog. Évekig tartó pereskedés, addig meg mehetek busszal Ennyi.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

borult
12 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?