A belga Imperia márka 1904-1958 között gyártott autókat és motorkerékpárokat, a Green Propulsion nevű társaság 2008-ban szerezte meg a márkajogokat mindössze 400 euró ellenében, és most készültek el az autóval, ami Imperia GP névre hallgat.

Denis Steven készítette el a formatervet, amely a klasszikus, külön sárvédős autókat idézi meg, de azért jól látszik, hogy mai konstrukcióról van szó. Amennyire régimódi a külső, annyira modern a technika: a BMW/PSA 1,6 literes benzines turbómotorját (200 LE/260 Nm) egy elektormotor (150 LE/350 Nm) segíti, a rendszerteljesítmény 350 lóerő, 610 Nm.

Teljesen elektromos üzemmódban 6 másodperc alatt gyorsul az Imperia GP 100 km/órás tempóra, hibridként 4 másodperc alatt letudja a sprintet. Nagy tempónál azonban csak a benzinmotor hajt, ennek köszönhető az „alacsony”, 216 km/órás végsebesség. A legnagyobb, vagyis a legkisebb szám a szabványos átlagfogyasztás, ami mindössze 1,9 l/100 km. A 11 kWh kapacitású akkumulátorban egyébként nagyjából 60 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, a teljesen lemerült telepet 4,5 óra alatt lehet feltölteni.

A belgák úgy számolnak, a konnektorról tölthető hibrid sportkocsijukat az idei év utolsó negyedévében vehetik át majd az első megrendelők, akiknek 125 000 eurót kell fizetniük. Később lesz egy 95 000 eurós alapváltozat is, ez valószínűleg normál hibrid lesz, sokkal kisebb kapacitású akkumulátorral. Évi 100 Imperia GP gyártásával számolnak rövid távon, középtávon meg évi 200 darabbal.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!