Fokozatosan ismerhettük meg az akkumulátoros-elektromos hajtással szerelt Fiat 500e típust, először a la Prima felszereltségű kabriót leplezték le, majd a zárt karosszéria következett, a 3+1 ajtós karosszériával egyszerre pedig a teljes választékot is megismerhettük. Közben pedig a kifejezetten a magyar piacra kialakított l’Ungheria modellt is megismerhettük. Most pedig az árlista is teljes lett, azaz az elektromos kisautó összes kivitele már rendelhető a magyarországi márkakereskedésekben. Az alapár állami támogatással 5,49 millió Ft, a listaár 7,99 millió Ft (Action), a nagyobb akkumulátor a Passion szinttől jár (7,49 millió Ft-os támogatott, 9,99 millió Ft-os listaár).

Az induló @ACTION szinttel kizárólag a ferdehátú karosszériaváltozat rendelhető (a kabrió és a 3+1 modellek csak @PASSION szinttől elérhetők); az alapverzió egy 95 lóerős (70 kW-os) villanymotorral van ellátva és így is kimondottan fürge, amit a 9,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő és a 135 km/h-ra limitált végsebesség is bizonyít. A 23,8 kWh kapacitású akkucsomag a WLTP ciklus szerint több mint 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a maximum 50 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően pedig akár 50 kilométernyi hatótávot is tölthetünk a modellbe mindössze 10 perc leforgása alatt. Ugyan beszállószintről beszélünk, a bőséges segédrendszer-arzenál, a kulcs nélküli indítás és a hétcolos digitális műszercsoport is belefért az alapfelszereltségbe, amivel már önmagában többet kínál az Új 500, mint amit elődje valaha is adhatott. Ez igaz a fenntarthatóságra is: az ülések kárpitozása újrahasznosított fonálból szőtt szövetből készül, amely mellett fekete műszerfal és ezüst színű kontrasztvarrás kölcsönöz a belső térnek figyelemre méltó karaktert.

Az @PASSION szint nem csak feljebblépést, de előrelépést is jelent – a hatótáv tekintetében is. A WLTP norma szerinti 320 kilométeres hatótáv abszolút figyelemreméltó, ráadásul a 42 kWh kapacitású akkucsomagot itt már 85 kW teljesítménnyel is tölthetjük. Az üres akkut akár 35 perc alatt feltölthetjük 80 százalékos szintre, de ami még fontosabb, hogy a városi autók átlagos napi futását, ami körülbelül 50 kilométer, mindössze 5 percnyi töltéssel pótolhatjuk – de a nagy hatótávnak köszönhetően a dolgos hétköznapok során akár mellőzhetjük is a töltögetést. A pörgős városi ritmus felvételében itt már 118 lóerő (87 kW) segít minket: a 0-100 km/h-s gyorsulási idő így csupán 9 másodperc, a végsebességet pedig 150 km/h-ban limitálja az elektronika. Ami még fontosabb: álló helyzetből mindössze 3,1 másodperc alatt elérhetjük az 50 km/h-t, és a gázpedál érintésére azonnal ugrik az Új 500. A csúcstechnika jelenlétét a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer szériában fokozza, méghozzá a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségével kiegészítve. A @PASSION szinten már választható a kifejezetten vidám miliőt teremtő világos belső tér is: a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal.

Az Új 500 @ICON mindent megad, amit egy exkluzív kisautótól elvárhatunk, sőt, még annál is többet. A 10,25 colos érintőképernyős infotainment rendszer szélesvásznú szárnyakat ad képzeletünknek, a ’Hey Fiat’ megszólítással aktiválható intelligens beszédvezérlés pedig biztosítja, hogy tekintetünk mindig az úton maradhasson. A megjelenést a 16 colos könnyűfém felnik, a használhatóságot pedig a kulcs nélküli rendszer fokozza. Utóbbi érdekessége a fekete, folyami kavicsot mintázó, ’viselhető’ kulcs, amely minden eddiginél elegánsabb és praktikusabb lehetőségét biztosítja a hozzáférésnek. A fenntarthatóságra való törekvés természetesen a csúcsmodellnél is jelen van: a hordozható okoseszköz speciális, biológiai alapú polikarbonátból készül. Az autentikus atmoszférát belül a karosszéria színével megegyező színűre fényezett műszerfal teremti meg, sőt, opcionálisan különleges fa hatású betétet is kérhetünk. A különösen finom, minőségi szövettel borított üléseket sötétszürke színben is kérhetjük réz színű kiegészítőkkel, avagy világosszürke színvilágban, kék és ezüst kiegészítőkkel.