A 2006-ban bemutatott és 2012-ben egyszer már alaposan felfrissített Mercedes GL-osztályból készítették most el a „terepjárók S-osztályát”, a GLS névre hallgató óriási méretű szabadidő-autót. Persze az első kilenc év se múlik el nyomtalanul, Beijing BJ90-es néven hasznosítják a padlólemezt a német cég kínai partnerénél.

A karosszérián lecserélték a hűtőrácsot és ebből következően a motorháztetőt is, de például az első sárvédőkhöz már nem nyúltak. Több lett a króm, a tetősínek és a lökhárítókban elhelyezett betétek is ilyen bevonatot kaptak. Az is újdonság, hogy immár ehhez az autóhoz is készítettek AMG Line sportos megjelenési csomagot, amellyel a nem AMG-modelleket lehet díszíteni.

Az utastérben a háromküllős kormánykerék, a középkonzolon lebegni látszó kijelző a nagy változás, és hogy a középső üléssor több variációs lehetőséget kínál, van a például a CLA Shooting Brake-ből ismert cargo-pozíció, amikor függőlegesre állított üléstámlával lesz maximális a raktér mérete öt ülőhely megtartása mellett – ennek köszönhető, hogy 5 üléssel 680 literesre nőtt a raktér, a maximális érték 2300 liter.

Alapfelszerelés lett a 9 fokozatú automatikus váltó, a motorok a legújabb fejlesztésű darabok: a dízel a 3,0 literes V6-os 258 LE/620 Nm teljesítménnyel, a V6-os benzines 333 LE/480 Nm teljesítményű, a V8-as 455 LE/700 Nm-t tud. A Mercedes-AMG GLS 63 esetén hétfokozatú az automatikus váltó, a motor pedig 585 LE/760 Nm teljesítményű V8-as biturbó. A széria légrugózást továbbfejlesztették, így az jobb kényelmet nyújt, a feláras Active Curve System kanyarban csökkenti a karosszéria oldaldőlését. Már rendelhető is az új Mercedes GLS, de csak márciusban érkeznek majd meg az első példányok a kereskedésekbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!