Csak 30 darab Mono R típusú autót épít a Bac manufaktúra, de ezek közül egy se kerül a szabadpiacra, hiszen az összesre lecsaptak azok a meglévő Bac Mono tulajok, akiknek felajánlották a lehetőséget. A meglévő vázra karbonból sütött karosszériaelemeket szereltek, ráadásul mind a 44 elemet módosították annak érdekében, hogy agresszívebb legyen a megjelenés, és nem mellékesen optimalizálták a légáramlást is. A vázban több helyen is magnéziumot használnak, a karbon-kerámia fékrendszer kerekenként 2,55 kg-ot spórol; összesen 25 kg a tömegmegtakarítás.

A 2,5 literes szívómotort a Mountune segítségével fejlesztették tovább, növelték a hengerfuratot és csökkentették a löketet, így 7800/percről 8800/percre emelkedett a leszabályozási fordulat. Új a szívótorok, áttervezték a szívósort és a hengerfej légcsatornáit is, gyorsabb az elektronikus pillangószelep. Mindezek eredményeként 340 lóerőre emelkedett a csúcsteljesítmény.

Áthangolt felfüggesztés javítja a vezetési élményt, az új geometriával csökkent a bólintás fékezéskor és az ágaskodás gyorsításkor, az Öhlins két irányban állítható lengéscsillapítói itt debütálnak. A Bac Mono R 2,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás sebességre, a csúcssebessége pedig 273 km/óra. A vételár egyébként egyedi kérések teljesítése nélkül 190 950 font, azaz 68,7 millió Ft.