Kicsik és kívánatosak

2011. szeptember 13. (kedd) Lővei Gergely

Frankfurtban egyértelműen felismerhető, hogy a gyárak felismerték: a mikor méretű autókat is kívánatossá lehet tenni a megfelelő csomagolással.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az Opel RAK e elektromos autópótlék legnagyobb újdonsága, hogy nem csak a jogosítvánnyal rendelkező embereknek szól, de azoknak a 16 életévüket betöltött fiataloknak is, akik rendelkeznek segédmotor hajtási engedéllyel. Ők legfeljebb 45 km/óra sebességű járművet vezethetnek (mopedautó), az Opel RAK e pedig a sofőrt azonosítja az okostelefonja segítségével (előtte párosítani kell), és annak megfelelően szabadítja fel a lóerőket.


A Volkswagen nem elégedett meg az up! bemutatásával, rögtön hatféle változatban prezentálta új belépőmodelljét. A legpofásabb a buggy, amely a régi strandautókat idéző karosszériát kap a miniautó technikájával, hasonlósan stílusos az olasz strandautókat idéző változat.

 

Ezeknél azonban fontosabb lehet a GT és a szabadidő-változat, mivel mindkettő esetén viszonylag könnyen kivitelezhető a sorozatgyártás. Utóbbi esetben a karosszéria utólagos kiegészítői mellett rögtön az ötajtós felépítményt is megismerhetjük, amely a spórolás divatjának megfelelően hátul csak billenőablakokat kap. Amúgy az up! utastere elég tágas a külső méretekhez képest, és az anyagminőségtől se kell megijedni – a műszerfal tetejére szerelt Navigon hifit azonban jó minőségű úton piszkáljuk, mert könnyen a kezemben maradt, és nehezen lehet visszapattintani a helyére.

 

A Renault Twingo RS esetén műszakilag nem történt változás, de a sportos bolha az új orr egy még újabb variációját kapta – fekete betéttel. Ettől az apró változástól sokkal jobban néz ki az autó, mint a modellfrissítés előtt, ami nem feltétlenül mondható el a normál változatról. Egyezzünk ki abban, hogy az más lett.

 

A Ford Fiesta is kap EcoBoost turbómotort, igaz, nem azt az egyliteres, háromhengeres egységet, ami a Focus esetén váltja az 1,6-os szívómotort. Nem, a Fiesta esetén rögtön az 1,6 literes, 180 lóerős négyhengerest szerelik a motortérbe, az eredményt meg Fiesta ST tanulmánynak nevezték el. Igazából nem tudni, miért nem a végleges változat mutatkozott be Frankfurtban, hiszen az autó most már semmit nem fog változni – leszámítva azt, hogy majd ötajtós karosszériával is kínálják majd a forró ferdehátú változatot.

 

Szintén a kívánatos kisautók sorába tartozik a mi autónk újdonsága, a Suzuki Swift Sport a normál változathoz hasonlóan épp csak annyit változott, hogy a legnagyobb hiányosságait levetkőzze – a kézi kapcsolású váltó hatfokozatú, a megjelenés meg sokkal különlegesebb lett. Mivel nem sikerült beleülni az autóba, arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, hogy változott az ülésmagasság, ezen a téren is kihívásokkal küzdött az előző SSS.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kicsik és kívánatosak

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
7 °C
3 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?