Kicsik és kívánatosak

2011. szeptember 13. (kedd) Lővei Gergely

Frankfurtban egyértelműen felismerhető, hogy a gyárak felismerték: a mikor méretű autókat is kívánatossá lehet tenni a megfelelő csomagolással.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az Opel RAK e elektromos autópótlék legnagyobb újdonsága, hogy nem csak a jogosítvánnyal rendelkező embereknek szól, de azoknak a 16 életévüket betöltött fiataloknak is, akik rendelkeznek segédmotor hajtási engedéllyel. Ők legfeljebb 45 km/óra sebességű járművet vezethetnek (mopedautó), az Opel RAK e pedig a sofőrt azonosítja az okostelefonja segítségével (előtte párosítani kell), és annak megfelelően szabadítja fel a lóerőket.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Volkswagen nem elégedett meg az up! bemutatásával, rögtön hatféle változatban prezentálta új belépőmodelljét. A legpofásabb a buggy, amely a régi strandautókat idéző karosszériát kap a miniautó technikájával, hasonlósan stílusos az olasz strandautókat idéző változat.

 

Ezeknél azonban fontosabb lehet a GT és a szabadidő-változat, mivel mindkettő esetén viszonylag könnyen kivitelezhető a sorozatgyártás. Utóbbi esetben a karosszéria utólagos kiegészítői mellett rögtön az ötajtós felépítményt is megismerhetjük, amely a spórolás divatjának megfelelően hátul csak billenőablakokat kap. Amúgy az up! utastere elég tágas a külső méretekhez képest, és az anyagminőségtől se kell megijedni – a műszerfal tetejére szerelt Navigon hifit azonban jó minőségű úton piszkáljuk, mert könnyen a kezemben maradt, és nehezen lehet visszapattintani a helyére.

 

A Renault Twingo RS esetén műszakilag nem történt változás, de a sportos bolha az új orr egy még újabb variációját kapta – fekete betéttel. Ettől az apró változástól sokkal jobban néz ki az autó, mint a modellfrissítés előtt, ami nem feltétlenül mondható el a normál változatról. Egyezzünk ki abban, hogy az más lett.

 

A Ford Fiesta is kap EcoBoost turbómotort, igaz, nem azt az egyliteres, háromhengeres egységet, ami a Focus esetén váltja az 1,6-os szívómotort. Nem, a Fiesta esetén rögtön az 1,6 literes, 180 lóerős négyhengerest szerelik a motortérbe, az eredményt meg Fiesta ST tanulmánynak nevezték el. Igazából nem tudni, miért nem a végleges változat mutatkozott be Frankfurtban, hiszen az autó most már semmit nem fog változni – leszámítva azt, hogy majd ötajtós karosszériával is kínálják majd a forró ferdehátú változatot.

 

Szintén a kívánatos kisautók sorába tartozik a mi autónk újdonsága, a Suzuki Swift Sport a normál változathoz hasonlóan épp csak annyit változott, hogy a legnagyobb hiányosságait levetkőzze – a kézi kapcsolású váltó hatfokozatú, a megjelenés meg sokkal különlegesebb lett. Mivel nem sikerült beleülni az autóba, arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, hogy változott az ülésmagasság, ezen a téren is kihívásokkal küzdött az előző SSS.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kicsik és kívánatosak

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?