Kézi kapcsolású váltó a hír a Porschénál

2016. március 2. (szerda)

Visszatér az alapokhoz a Porsche 911 R, amely kézi kapcsolású váltót, szívómotort és átlag feletti vezetési élményt kínál.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Immár a Posche kínálatában is van pályaautó, amelynél a 91 GT3 RS volt a kiindulási alap, de mindenek előtt a vezetési élményt helyezték előtérbe. Ennek köszönhetően megszabadultak a dupla kuplungos váltótól, és előásták az előző generációnál használt hatfokozatú kézi kapcsolású váltót – az aktuális 911-es generációnál 7 fokozatú a kézi kapcsolású váltó -, és kész is a 911 R.


A váltó lecserélése még azzal az előnnyel is jár, hogy 50 kg-mal csökken a saját tömeg, a maga 1370 kg-os saját tömegével jelenleg ez a legkönnyebb Porsche 911-es. Azt is megemlíti még a gyár, hogy lerövidítették a kapcsolási utakat, ami egy kicsit hozzájárul a gyorsabb kapcsolásokhoz. Megfelelő kéz- és lábmunkával 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet a 911 R, a csúcssebessége 323 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 4,0 literes, hathengeres boxermotorhoz nem nyúltak, az 500 LE/460 Nm csúcsteljesítménnyel kerül az autó hátuljába, és hiába alacsonyabb a tömeg, a szabványos fogyasztás 13,3 l/100 km-re emelkedik (911 GT3 RS: 12,7 l/100 km) – mármint reálisabb lesz.

Annak érdekében, hogy a versenypályán a maximumot ki tudja hozni a sofőr a Porsche 911 R-ből, a hátsókerékkormányzást finomhangolták, hogy segítse a befordulást, és mechanikus önzáró differenciálművet használnak – elektronikus vezérlés nélkül -, a megfelelő lassulásról karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.

Kifejezetten a technikára és a vezethetőségre koncentráltak, ezért épp csak a fokozott hűtés miatt legszükségesebb változtatásokat vették át a 911 GT3 modellekről, például megtartották a normál Carrera felnyitható hátsó szárnyát. A két első utas félbőr kárpittal bevont kagylóülésekben foglal helyet, karbon betétek, egyedi kormánykerék és kilincs helyett bőrszíjak teszik teljessé a versenyautó-hangulatot. Mindössze 911 példányt készít a Porsche a 911 R-ből, az értékesítés már megkezdődött.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kézi kapcsolású váltó a hír a Porschénál

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér