A jövő elektromos teherautójának mondja a DELIVER elnevezésű járművet az Uniós támogatással, egy konzorcium (a Fiat és a Volkswagen is tagja) segítségével kifejlesztő Liberty Electric Cars. Az egyedüli aprócska problémát csak az jelenti, hogy a már megvásárolható Nissan e-NV200-as haszonjármű úgy minden téren többet tud nála…

A 2011 novemberében életre hívott projekt egy olyan haszonjármű kifejlesztését célozta meg, amely 40 százalékkal csökkenti a városi teherszállítás helyi környezeti terhelését. Az eredmény egy 1,5 tonna saját tömegű, 700 kg-os teherbírással rendelkező haszonjármű, amelynek a hatótávolsága 100 km, a maximális sebessége pedig 100 km/h – az e-NV200-as hatótávolsága 170 km, elektronikusan korlátozott csúcssebessége 120 km/h. A DELIVER igazi újítása az, hogy a padka felőli oldalon – balkormányos a prototípus – nincs B oszlop, és a sofőr a vezetőülésből a jármű elhagyása nélkül juthat a raktérbe, ahonnan aztán közvetlenül a járdára léphet le.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!