A Deutsche Bank AG világszerte elvégzett elemzése 15,5 millió autót birtokló 13,2 millió háztartás vizsgálatára alapozza előrejelzését, miszerint ugyan sokan áttérnek majd a kényelmesebb és anyagilag is kedvezőbb közösségi autóhasználatra, de ez magukat a gyártókat vajmi kevésbé érinti majd, hiszen még több autóra lesz majd szükség. A vizsgált háztartások 61 százaléka mond majd le a saját autó birtoklásáról az említett okok miatt.

Azonban amíg egy közösségi használatú autó 6-9 magántulajdonban lévőt vált ki, sokkal gyakrabban kell majd ezeket lecserélni, hiszen három év alatt teljesen elhasználódnak. Rövid távon, de sokat futnak az ilyen járművek, és három év alatt többet futnak, mint egy magántulajdonban lévő kocsi mondjuk 10 év alatt. Az Egyesült Államokban például 25 millióval kevesebb autó lesz majd az utakon, de ettől még nagyobb lesz a forgalom, hiszen a jobb kihasználtság azt is jelenti, hogy ezek nem parkolnak, hanem ténylegesen haladnak. Teljesen azért nem tűnnek el a magánvásárlók, mert a közösségi autómegosztás csak a sűrűn lakott városi környezetben lesz életképes módszer, ahol az ügyfél elérhető közelségben talál vezethető autót, illetve mobilalkalmazással tud hívni egy sofőrös kocsit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!