Kevesebb autótulajdonos lesz, de nem csökkennek a újautó-eladások

2016. március 29. (kedd)

A Deutsche Bank elemzése szerint sok jelenlegi autótulajdonos tér át a közösségi autóhasználatra, de a gyártókat nem érinti majd jelentősen ez a váltás.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Deutsche Bank AG világszerte elvégzett elemzése 15,5 millió autót birtokló 13,2 millió háztartás vizsgálatára alapozza előrejelzését, miszerint ugyan sokan áttérnek majd a kényelmesebb és anyagilag is kedvezőbb közösségi autóhasználatra, de ez magukat a gyártókat vajmi kevésbé érinti majd, hiszen még több autóra lesz majd szükség. A vizsgált háztartások 61 százaléka mond majd le a saját autó birtoklásáról az említett okok miatt.


Azonban amíg egy közösségi használatú autó 6-9 magántulajdonban lévőt vált ki, sokkal gyakrabban kell majd ezeket lecserélni, hiszen három év alatt teljesen elhasználódnak. Rövid távon, de sokat futnak az ilyen járművek, és három év alatt többet futnak, mint egy magántulajdonban lévő kocsi mondjuk 10 év alatt. Az Egyesült Államokban például 25 millióval kevesebb autó lesz majd az utakon, de ettől még nagyobb lesz a forgalom, hiszen a jobb kihasználtság azt is jelenti, hogy ezek nem parkolnak, hanem ténylegesen haladnak. Teljesen azért nem tűnnek el a magánvásárlók, mert a közösségi autómegosztás csak a sűrűn lakott városi környezetben lesz életképes módszer, ahol az ügyfél elérhető közelségben talál vezethető autót, illetve mobilalkalmazással tud hívni egy sofőrös kocsit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kevesebb autótulajdonos lesz, de nem csökkennek a újautó-eladások

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér