A 2010-es tavaszi átadás után a Baranyát a fővárossal összekötő M6/M60-as autópálya forgalma az első néhány hónapban folyamatosan növekedett, a szaktárca közlése szerint azonban a folyamat tavaly megállt – majd egyenesen megfordult. Artz Gergelytől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztályának helyettes vezetőjétől kapott legfrissebb adatok szerint tavaly az M6-ost, azaz a Budapest és Bóly között vezető sztrádát tavaly átlagosan 10 920 jármű használta, egy évvel korábban pedig 10 945. Utóbbi azért is különösen érdekes, mert 2010-ben csak március 31-ét követően indult meg a pálya teljes hosszában a forgalom.

Zsákutca? Az átadás után egy évvel nemhogy nőtt volna a sztráda forgalma, hanem csökkent; van olyan főút, ahol többen autóznak (fotó: Löffler Péter) Zsákutca? Az átadás után egy évvel nemhogy nőtt volna a sztráda forgalma, hanem csökkent; van olyan főút, ahol többen autóznak (fotó: Löffler Péter)

A Bóly és Pécs közötti szakasz (M60) forgalma ennél is nagyobb mértékben csökkent: 2010-ben 5854, 2011-ben 5151 jármű használta. A csekély kihasználtságot támasztja alá az is, hogy az M60-assal gyakorlatilag párhuzamosan futó 57-es főutat tavaly átlagosan 8800 személy- és teherautó vette igénybe, a „régi” 6-os főutat pedig 8500. Vagyis az autósok továbbra is a hagyományos útvonalakat használják, nyilván azért, hogy spóroljanak a megtett kilométerekkel, valamint, hogy elkerüljék a díjfizetést.

Az M6-os autópálya Dunaújváros és Pécs-Szekszárd közötti szakaszának építése mintegy 380 milliárdba került. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint a magánberuházással elkészült M6-os Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasza havonta 15,6 millió forintjába kerül az államnak kilométerenként, míg a Szekszárd-Bóly-Pécs közötti szakasza 22,3 millióba, tehát évente 33,6 milliárd forintot visz el az adófizetőktől.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!