A Frankfurti Autószalonon megtartott sajtótájékoztatóján adta közre az ACEA Európai Autógyártók Szövetsége az első éves jelentését, amelyben az alternatív üzemű autók helyzetéről ad tájékoztatást. Nagyon az átállás elején tartunk, hiszen mindössze az autók 2%-a elektromosan tölthető (akkumulátoros-elektromos és plug-in hibrid), 3,8% hibrid (full- és lágy-hibrid), 0,4% gázüzemű (CNG, LPG), a tüzelőanyagcellás autók aránya statisztikailag nem kimutatható. A vásárlók elfordulnak a dízelautóktól, 2017 volt az első olyan év a CO2-kibocsátjás regisztrálása óta, hogy emelkedett (+0,3%) a kibocsájtás, 2018-ban ez a folyamat felgyorsult (+1,8%).

Az elektromos autók a magas GDP-vel rendelkező gazdaságokban terjednek, tehát ezeknél a magas bekerülési költség jelenti a problémát, a 29 000 euró alatti bruttó hazai termékkel rendelkező gazdaságokban (Közép- és Kelet-Európa, Spanyolország, Olaszország, Görögország) 1% alatt van az ilyenek részaránya. Csak ott van 3,5% felett az elektromos autók aránya, ahol a GDP meghaladja a 42 000 eurót. Csak 12 gazdaságban adnak állami támogatást az elektromos autók vásárlásához, de adókedvezményt és -mentességet 4 ország kivételével kapnak a vásárlók.

Noha jelentős beruházásokat eszközölnek, csak 144 000 elektromos töltőállomás van az EU-ban, ráadásul ezek 76%-a négy országban (Hollandia, Németország, Franciaország, Egyesült Királyság) található. Az előrejelzések szerint 2030-ra 2,8 millió töltőállomásnak kellene lennie az igények fedezésére. Hidrogén töltőállomásból mindössze 47 darab volt 2018-ban – 11 országot fed le ez a „hálózat” –, 17 országban egyáltalán nincs ilyen. Európa-szerte 3400 CNG-töltő található, ezek kétharmada két országban (Olaszország, Németország) koncentrálódik.