Nem csak a mi útjainkon, de világszerte se túlságosan gyakori látvány a Lotus Evora, talán ezért is hagyták javarészt változatlanul a megjelenést a modellfrissítés soron. A nagyobb első légbeömlők jelentik a szembeötlő változást, pedig ennél sokkal több minden történt az autóval, igazából modellváltásról beszélhetünk.

Példának okáért teljesen új az alumínium térváz, újak a váltók, jelentősen megnőtt a kompresszoros feltöltésű, 3,5 literes V6-os teljesítménye. Ami miatt mégse beszélnek generációváltásról a Lotus felelősei az az lehet, hogy a megjelenés tekintetében csak a karosszériának azon elemeit módosították, amelyekhez nem kellett új présszerszámot gyártani.


 
A Lotus Evora 400-as saját tömege 22 kg-mal csökkent az elődhöz képest, miközben az erőforrás teljesítménye 400 lóerőre (+45) emelkedett, a maximális nyomaték immár 410 Nm (+10). A kézi kapcsolású váltó immár Torsen önzáró differenciálművet kap. A 100 km/órás tempót 4,2 másodperc alatt futja meg, ami 3 tizedes javulás az előd Evora S-hez képest, de ennél sokkal többet mond, hogy a Lotus házi versenypályáján, Hethel-ben 6 másodperccel jobb köridőt fut az Evora 400-as. Ehhez még hozzájön a 300 km/órás csúcssebesség, úgyhogy nem csoda, hogy a valaha volt leggyorsabb közúti autója a márkának a Lotus Evora 400.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!