Olyan komoly problémát jelent manapság már a környezetszennyezés a kínai nagyvárosokban, hogy az új autók forgalomba helyezésének és a meglévő autók felének kitiltása a forgalomból (páros/páratlan rendszám) semmi eredményt nem hoz, ezért radikális eszközök következnek. Például csak az idén Kína-szerte 5,33 millió darab öreg, környezetszennyező (karburátoros, katalizátor-nélküli) autót darálnak be.

Az erélyes fellépés annak köszönhető, hogy az állam által kitűzött, 2011-2013 közötti légszennyezés-csökkentési célokat nem tudták teljesíteni. Pekingben 330 000 autót, a környező tartományban 660 000 autót zúznak be. Az autótulajdonosok állapottól függően 2500-14 500 jüant (90 ezer-520 ezer Ft) kapnak autójukért, kérdés, mennyire önkéntes alapon megy majd az autók kiválasztása.

Pekingben a levegőben található PM2.5-ös részecskék száma négyszerese a WHO által meghatározott egészségügyi határértéknek, a szennyezés harmadáért felelős a közlekedés, a többi a gyáraknak köszönhető. Január elsejétől szigorítás várható a gépjárművek károsanyag-kibocsájtásának ellenőrzése terén, sokkal több helyszíni kipufogógáz-mérést hajtanak majd végre. Az öreg autók zúzdába küldése egyébként nem csak a légszennyezés csökkenti majd, de jelentős mennyiségű nyersanyagot is nyernek ezzel, ráadásul a rozsdás vas nagyban megkönnyíti az acélgyártást is, hiszen a nyersanyagban lévő oxigén miatt kevesebb oxigént kell az ötvözetbe juttatni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!