Két kompakt SUV-ot is prezentált a Borgward – de csak évek múlva kapjuk meg őket

2016. március 1. (kedd)

Rögtön két kompakt szabadidő-autót is bemutat Genfben a Borgward, ezeket helyi gyártásból akarják kínálni – és még ki se választották a németországi gyár helyét.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Azzal nagyon is tisztában van az újjászülető Borgward márka, hogy a kínai tulajdonos által biztosított gyártási háttérrel Európában nem megy majd sokra, ezért bejelentették, hogy megkezdték egy németországi összeszerelő üzem helyszínének keresését. Még az év vége előtt döntés születik az új gyárról, ezt követően úgy két év lesz az építkezés, ezt követően indul majd az európai offenzíva, amelynek kulcsfontosságú elemei lesznek a Genfben bemutatkozó kompakt szabadidő-autók.


A BX5 névre hallgató ötajtós modell 4,5 méter hosszú, tengelytávolsága 2,68 méter. Noha hivatalosan még csak tanulmány, gyakorlatilag a három év múlva várható szériaautót látjuk itt, nem csak formailag, de műszakilag is. Elektronikusan vezérelt az állandó összkerékhajtás, a csak Európában favorizált, és újabban errefelé is egyre problémásabb dízelmotor helyett pedig hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtást kapott az autó.

Ezzel kapcsolatban jelenleg csak annyit mondanak, hogy a belső égésű motor 143 lóerős, a villanymotor meg 115 lóerős, a rendszerteljesítmény pedig 258 lóerő. Fogyasztásról nem esik szó a sajtóközleményben, ahogy arról is hallgatnak még, mekkora az elektromos módban elérhető hatótávolság.

A BX6 TS ugyanazt a padlólemezt használja, mint a BX5-ös, de azzal ellentétben kupé a karosszériaformája, utastere is csak 4 személyes. Ennél kifejezetten nagy teljesítményű a hálózatról tölthető hibrid hajtás, a belső égésű motor önmagában 272 lóerős, ehhez jön még hozzá a villanymotor 150 lóereje, ami 422 lóerős rendszerteljesítményt eredményez.

A Borgward márka a korábban bemutatott középkategóriás BX7-es szabadidő-autóval tér vissza, ennek sorozatgyártása 2017 januárjában indul Kínában, majd valamikor a jövő év vége felé kezdik meg a világ többi, Európán kívüli részeire exportálni a típust – nálunk már részben helyi gyártásból, teljes modellpalettával akarnak kezdeni. A BX5 és BX6 TS tanulmányokban alkalmazott hibrid hajtás mellett benzinmotorokkal (1,4 és 1,8 literes turbó, 150-200 LE) is választhatóak lesznek majd a kompakt modellek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Két kompakt SUV-ot is prezentált a Borgward – de csak évek múlva kapjuk meg őket

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér