Egészen mostanáig csak olyan villanyautókat mutatott be az Audi, amelyek bővítik a kínálatát, a 2023-ban a kereskedésekbe kerülő A6 e-tron lesz az első, amellyel egy meglévő – és egyébként igen sikeres – modellsorozatot váltanak le; igaz nem azonnal, néhány évig párhuzamosan kínálják az aktuális benzin/dízelmotoros A6-ost is.

A Premium Platform Electric alapra építették fel a tanulmányt, amely így a Porsche Taycan és az e-tron GT testvérmodellje, méret tekintetében megfelel a mostani A6-osnak: a karosszéria hossza 4,96 méter, szélessége 1,96 méter, magassága 1,44 méter. A belsőről még nincsenek hivatalos információk, de a padló alá épített akkumulátor miatt nem lehet fejedelmi a fejtér.

A formatervezők szerint 95%-ban már megfelel a két év múlva érkező sorozatgyártású modellnek az A6 e-tron tanulmány, olyan változásokra lehet számítani, mint rendes kilincsek megjelenése, és várhatóan a fényszórók is változnak – nem a formájuk, hanem a technikájuk: a tanulmánynál projektorként használhatóak a fényszórók, így a töltés ideje alatt például videójátékot játszhatnak az utasok úgy, hogy a LED-ek az autó előtti falfelületre vetítik ki a képet.

Az Audi A6 e-tron tanulmány utasterének padlója alá 100 kWh kapacitású akkumulátort szerelnek, a 800V-os feszültségű telep akár 270 kW teljesítményű villámtöltést képes fogadni, és 700 km-es szabványos hatótávolsággal kecsegtet. Két villanymotorral valósítják meg az összkerékhajtást, a rendszerteljesítmény 476 lóerő, a maximális nyomaték 800 Nm. A kényelemről légrugózás gondoskodik.