A Bovensipen család tulajdonában lévő Alpina írógépgyár egyik csarnokában kezdte meg a működését a BMW tuningolással foglalkozó műhely, ami 1970-ben költözött Buchloe városába. Az Alpina Automobiles cég 1983-tól számít autógyárnak, ekkor kapta meg az engedélyt a saját alvázszám kiadására. A BMW-alapon készülő kocsik megtartják a gyári garanciát, azokat a márkakereskedéseken keresztül lehet megvásárolni és szervizelni.

Most ünneplik a cég 50 éves fennállását, ebből az alkalomból még különlegesebb átépítéssel készülnek. Az 5-ös és 6-os sorozat alapján készülő B5 és 6 Bi-Turbo Edition 50 a megszokott átalakításon felül az áttervezett Alpina-kereket is megkapják, a 20 col átmérőjű, elöl 9, hátul 10 col széles felniszett 15,6 kg-mal könnyebb az ugyanekkora méretű elődnél. Az Akrapovic kipufogó 17 kg-mal könnyebb a rozsdamentes acél rendszernél, és a kisebb ellenállás miatt jobb gázreakciót is eredményez.

A 4,4 literes V8-as biturbó teljesítményét alap esetben 540 LE/730 Nm-re növeli az Alpina, de a születésnapi kiadásban 600 LE/800 Nm a teljesítmény. Többek között nagyobb szállítási teljesítményű benzinpumpa és új légszűrők jelentik a változást.

Az utastérben sárga és fekete cérnával varrott kétszínű, fekete-zöld kárpitozású sportülések jelentik a legnagyobb változást, az utastéri díszléc lakkfekete, az utas előtt Edition 50 felirat és a cégalapító aláírása olvasható. Az üléstámlákon 1965-2015 feliratú fém medálokat helyeznek el, ugyanez a padlószőnyegen a kulcstartón is megjelenik. Az autó darabszáma a középkonzolon elhelyezett plakett mellett a kulcstartó-érme hátulján is megjelenik. Az Alpina kék és zöld szín mellett külön az ehhez a limitált szériához a BMW Individual által kikevert Edition 50 Sepia fényezéssel is rendelhető a jubileumi Alpina B5 és B6.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!