Még 2014. február 12-én, hajnali 5:44-kor szólaltak meg a riasztók a National Corvette Museumban, miután egy víznyelő beszakadt, és nyolc autó zuhant a lyukba. Ezek közül 5-öt abban az állapotában állítanak ki majd a jövőben, ahogy azokat kihúzták a lyukból – ez az esemény is része az egyedi történetüknek -, de hármat felújítanak.

A 2009-es Corvette ZR1 prototípus csak minimális sérüléseket szenvedett, azt már tavaly ősszel felújítva visszakapta a múzeum. A Chevrolet warreni formatervező központjában dolgozó mérnökök (egyébként prototípusokat építenek) most kezdtek neki az 1992-ben gyártott, egymilliomodik Corvette felújításának.

Ez egy történelmileg is nagy jelentőségű autó, ráadásul – ahogy azzal nagy meglepetésükre szembesültek a szétszerelést követően – az autó alkatrészeit aláírták az üzemben dolgozók. A karosszériaelemek belsején, az alvázon ott található mindenkinek az aláírása; a vizsgálat alapján ezek közül csak egy van olyan helyen, hogy nem lehet majd megmenteni, de ha másként nem, ezt majd pótolják. A Chevrolet pénzre és munkaidőre való tekintet nélkül újítja fel a fehér kabriót.

A lyukba esett Corvettek közül kettőt tehát maga a gyár állít helyre, a harmadikat, egy 1962-es kabriót a National Corvette Museum saját erőforrásait felhasználva restaurálja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!