Tavaly pontosan 910 926 darab Tiguant gyártott a Volkswagen a kompakt- és középkategória határán egyensúlyozó – a 11 cm-rel nyújtott tengelytávolságú XL/Allspace karosszériaváltozat vezet 55%-os részaránnyal – szabadidő-autóból, ezzel ez a márka legsikeresebb autója. Érthető, hogy csak óvatosan nyúltak az alap konstrukcióhoz a modellfrissítés során, inkább új változatok bevezetésével növelik az attraktivitást.

Magasabb lett az orr, a fényszórók keskenyebbek és már a hűtőrácsba is belefolynak, extraként oldalanként 24 LED-del rendelkező Matrix fényszóró is elérhető lesz. Hátul csak a márkajelzés alá nagy betűkkel kiírt felirat árulkodik a frissítésről, illetve magasabb felszereltségnél már futófényes az irányjelző. Átalakult a felszereltségek rendszere, a névtelen alapmodell után következik a Life, ahonnan kétféle irányba lehet továbblépni (Elegance vagy sportos R-Line). Az utastérben az immár értintésérzékeny felülettel vezérelhető szellőzés, a gyorsabb hardverrel rendelkező MIB 3-as fejegységek jelentik a legfontosabb változást.

Átalakul a motorkínálat is, a benzinesek 130-230 lóerő közöttiek (1,5 és 2,0 liter), a 2.0 TDI 122-200 lóerős teljesítményű. Új a kínálatban az eHybrid jelzésű hálózatról tölthető hibrid hajtás, a rendszerteljesítmény 245 lóerő, a 13 kWh kapacitású akkumulátorral 50 km a WLTP-szerinti elektromos hatótávolság – csak elsőkerékhajtással és rövid karosszériával kérhető a zöld rendszámos kivitel.

A legnagyobb durranást, egészen pontosan durrogást a Tiguan R jelenti, amihez felár ellenében kérhető az Akrapovic kipufogórendszer. A 2,0 literes turbómotor legújabb – EA 888 Evo4 – változata hajtja ezt a kivitelt 320 LE/420 Nm teljesítménnyel, ezen kívül más számokat nem árultak el erről a kivitelről. Azt viszont tudjuk, hogy ehhez a modellhez teljesen új fejlesztésű, elektronikusan vezérelt 4Motion Active Control összkerékhajtást adnak, ahol az elektronika kerekenként képes irányítani a nyomaték elosztását, ezzel is támogatva a sportos vezetési stílust.