A Defender Works V8 inspirálta a Land Rover gyárat, amikor arról volt szó, hogy a klasszikus Land Rover Defender számára gyári tuningalkatrészeket készít. Első és legfontosabb elem az újrahangolt felfüggesztés, a 2007 utáni autókhoz lehet beépíteni a közúti komfortot növelő új rugókat, lengéscsillapítókat, stabilizátorokat és szilenteket. A Handling Kit része még a nagyobb teljesítményű fékrendszer, amelyhez rögtön adják a 18 colos Sawtooth könnyűfém felniket is, amelyeket egyébként 1993 áprilisa utáni példányokra lehet egyszerűen felcsavarozni.

Végül, de nem utolsósorban az utolsó években kínált Ford-eredetű 2,2 literes turbódízelhez kínálnak teljesítményoptimalizálást, amely 40 lóerővel 162 lóerőre növeli a teljesítményt, a maximális nyomaték 463 Nm-re emelkedik, aminek köszönhetően már a 170 km/órás sebességet is el tudja érni a kockaforma terepjáró. Az átalakítást a Land Rover Classic Works brit (Coventry) vagy német (Essen) üzemében is elvégzik (16 995 font a teljes átalakítás költsége 90 vagy 110 modellnél), de arra is lehetőség van, hogy márkakereskedésben építsék be a gyártól megrendelt egyes alkatrészeket.