Kellett már egy új, erős Lotus Elise

2016. február 19. (péntek)

Lefokozták a 220 lóerős korábbi csúcsmodellt, úgyhogy a mérnökök összehoztak egy 250 lóerős, a korábbinál könnyebb változatot.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Mivel a korábban Cup 220-asként futó autó egyszerű Sport-modellé szelídült a tavalyi év végén, az Elise típus húszéves születésnapján, muszáj volt valami nagy dobással készülnie a Lotus mérnökeinek, amely az itt látható Cup 250-es lett, az eddigi legerősebb utcai változat.


Az 1,8 literes, Toyota blokkon alapuló kompresszoros négyhengeres teljesítményét 243 lóerőre (7200/percnél) és 250 Nm-re (3500-5500/perc) növelték. Ez persze csak a tuning egyik oldala volt, mert a márka hagyományaihoz hűen a tömegből is faragtak lefelé. A hasított bőrrel bevont karbon kagylóülések, a lítium-ion akkumulátor és a speciális kovácsolt alumínium felnik 17,5 kg-mal csökkentik a saját tömeget, amely így 931 kg alaphelyzetben.

Aztán ott van az opciós Carbon Aero Pack, amelynél a karosszériára aggatott összes kiegészítőt, azaz légterelőt karbonból sütött darabra cserélik, ezen kívül elhagyják a kivehető vászontetőt is, aminek köszönhetően mindössze 912 kg a saját tömeg. A 100 km/órás sebességet 3,9 másodperc alatt futja meg a Lotus Elise Cup 250, a csúcssebesség 248 km/h, de ennél fontosabb jelzőszám, hogy a gyár saját versenypályáján az előd Cup 220-asnál 4 másodperccel gyorsabban, 1:34 alatt száguld körbe.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kellett már egy új, erős Lotus Elise

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér