Két évvel ezelőtt sorozatban szállták meg a nyomozók a BMW, a Daimler és a Volkswagen konszernek központjait, amely része volt annak a vizsgálatnak, amelyet most zárt le az Európai Bizottság. A Daimler adta a tippet a hatóságoknak, így őt nem fogják megbüntetni, de a BMW és a Volkswagen jelentős pénzbüntetésre számíthat, mert 2006-2014 között együttműködtek a károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák piaci bevezetése kapcsán, azaz megakadályozták a szabad versenyt. Az SCR-katalizátorok (dízeleknél NOx-csökkentő megoldás) és benzines részecskeszűrők kapcsán egyeztettek az autógyártók. A Volkswagen azt nyilatkozta, hogy először megvizsgálja az EU vádjait, mielőtt nyilatkozik az ügyben, a BMW szerint az EU megpróbálja kartellezésnek beállítani azt az egyeztetést, amelyek a törvényi előírások betartása kapcsán szükségesek. A biztonság kedvéért azért félretettek 1 milliárd eurót, ha netán mégis büntetést kell fizetniük.