Noha városi tempónál a légellenállás nem igazán befolyásolja a jármű energiaigényét, a Mercedes formatervezői mégis szuperáramvonalas megjelenést készítettek a nyáron még széria-fülkével bemutatott Urban eTruck nevű áruterítőnek. Noha nincs rá szükség, nagy méretű hűtőrácsot alakítottak ki a jármű orrán, az ott lévő rács csomópontjaiba LED-eket helyeztek el, így kijelzőként funkcionál ez a karosszériaelem.
mercedes2
Két darab, összesen 335 LE/1000 Nm teljesítményű villanymotor hajtja a kerekeket, a 212 kWh-s lítium-ion telep legfeljebb 200 km-es hatótávolságot biztosít a 26 tonnás össztömegű teherautónak; de lehet ennél kisebbet is rendelni, olyankor alacsonyabb lesz a beszerzési költség. Az elektromos hajtásnak 1,7 tonnával nagyobb a tömege, mint egy mai dízelmotornak, így ennyivel csökken a hasznos tömeg. Olyan alkalmazást készítettek a teherautóhoz, ami állandóan a sofőr és a központ számára is mutatja km-re pontosan, mennyi még a hatótávolság, és hogy van-e esélye befejezni még a kiszállítást a sofőrnek, vagy még töltenie kell előtte. Érdekes módon szó nincs önvezető technológiáról, úgy tűnik a városi áruterítés során bekövetkező közlekedési helyzetekkel még nem képes megbirkózni az elektronika.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!