Néhány apró módosítással aktualizálták az Audi R8-as sportkocsit, amelyek közül a legjelentősebb, hogy a 6 fokozatú robotizált váltó helyett immár az összes változatban 7 fokozatú, dupla kuplungos egység dolgozik.

Ennél látványosabb újítás, hogy alapfelszerelés lesz a modellnél a teljesen LED-es fényszóró, és természetesen ennél is átrajzolták a hűtőrácsot, amely a legújabb márkaarculatnak megfelelően lecsapott felső sarkokkal rendelkezik. Hátul is módosított LED-es lámpák világítanak, az összes motorváltozat két darab kerek kipufogón át eregeti a gázait. Az utastérben tényleg minimálisak a változások, a műszeregységen belül csak a mutatók változtak, illetve váltókar/kormány mögötti fülek megjelenése új.

Az erőforrásokhoz nem nyúltak, továbbra is a 4,2 litere szívó V8-as hajtja az alap R8-ast, a teljesítmény 424 lóerő, a feláras, 5,2 literes szívó V10-es 525 lóerős. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó esetén nincs változás, az S Tronic dupla kuplungos egységgel 3 tizeddel javult a 100-ra gyorsulás ideje, és laboratóriumi körülmények között csökkent a fogyasztás. A négy új acél féktárcsa összesen 2 kg-mal csökkenti az autó tömegét.

De van egy új modell is a kínálatban, a korábban szigorúan 333 példányra limitált R8 GT (560 LE) nem tér vissza, de lesz helyette egy korlátlan számban rendelkezésre álló R8 V10 plus, amely 550 lóerős erőforrást kap. Kézi váltóval 3,8, dupla kuplungossal 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 319 km/óra. Az itt nagyvonalúan alkalmazott karbon-elemek, a csökkentet zajszigetelés, a karbon-kerámia fékek használata és a az egyedi könnyűfém felnik azt jelentik, hogy a robotizált váltós R8 V10 plus tömege mindössze 10 kg-mal magasabb a kézi váltós, V8-as modellnél.

Ezzel egyébként még nem ért véget az Audi R8-as megújulása. Az R8 V10 plus csak kupéként létezik, jövő tavasszal várhatóan Spyder karosszériával is elérhető lesz, és a korábban Nürburgring körrekordot döntő R8 e-tron elektromos autó bejelentése is még hátravan, utóbbi még mindig nem tudjuk, hány példányban is fogják majd előállítani. A Párizsi Autószalonon várható leleplezéskor majd okosabbak leszünk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!