Egyre bonyolultabb elektronikai rendszerekkel rendelkeznek az autók, ami egyre nagyobb problémát jelent. Egyfelől a réz drága nyersanyag, másfelől a tesztelésnél egyre több időt kell azzal tölteni, hogy az esetleges zavarokat kiderítsék-elhárítsák a sorozatgyártás beindítása előtt. A Roger Green professzor által vezetett kutatócsoport szerint a látható fénnyel való kommunikálás lehet a megoldás.

Nem optikai kábelekkel pakolnák tele az autót, hanem olyan fénykibocsájtó diódákkal, amelyek az emberi szemnek nem látható hullámhosszon bocsájtanak ki fényt. Ezt a megfelelő részegységnél elhelyezett érzékelő veszi, és a jelnek megfelelően cselekszik. Azért jobb ez a megoldás a rádióhullámoknál, mert nincs interferencia, és a rádiós adatközlésre vonatkozó különféle törvényi előírások se vonatkoznak a megoldásra. Az autó műszerfala mögött rész és a motortér tipikusan olyan hely, ahol sötét van, az ott „villogó fények” senkit és semmit nem zavarnak. Sok munka van még hátra, mire sorozatgyártásra alkalmas lesz a technika, hiszen a zárt helyből fakadóan a különféle felületekről visszaverődő jelzések problémáját még meg kell oldalni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!