Jön a turbina-korszak? Villanyautó 2000 km-es hatótávolsággal!

2016. március 2. (szerda)

A Techrules nevű cég autójának a turbina-hajtású fedélzeti generátor a különlegessége, ami 2000 km-es hatótávolságot biztosító egy feltöltéssel.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meglepően jól néz ki a kínai Techrules cég 96-os tanulmánya, amelyből rögtön az utcai (AT96) és versenyautó (GT96) változatot is bemutatták. A villanymotoros autókat akarja forradalmasítani azzal, hogy mikroturbinával hajtja a fedélzeti generátort.


A forma egy nagyon is reális autót mutat túlzások nélkül, a látványos ajtónyitás a szuperautóknál kötelező gyakorlat, egyébként egészen jól álcázták, hogy alig van szüksége hűtőlevegőre a kocsinak, és hogy nem kellett szellőzőnyílásokat vágni az oldalfalra. A belső tér is letisztult, hasított-bőr borítja a műszerfalat, a sofőr előtt egy darab kijelző informál.

A technika az igazán fontos része a konstrukciónak, a gyár által TREV-nek (Turbine-Recharging Electric Vehicle) nevezett hajtáslánc lényege, hogy kis méretű és tömegű, ebből következően viszonylag olcsó akkumulátort használnak, azt is csak pufferként, amely arra szolgál, hogy a mikroturbina által termelt energiát tárolja. Az eredmény egy, a műfajban nagyon alacsonynak számító, 1280 kg-os saját tömeg.

A Techrules cég szerint több műszaki problémát is meg kellett oldani azért, hogy működőképes legyen a rendszer, de már túl vannak a nehezén. A tanulmányokba szerelt hajtás 1030 LE/8640 Nm csúcsteljesítménnyel bír, a 100 km/h-s sebességet 2,5másodperc alatt éri el, végsebessége 350 km/h. A legfontosabb érték, a hatótávolság a fedélzeti generátornak köszönhetően pedig egy feltöltéssel 2000 km!

Pár év múlva kezdik majd meg az AT96 és GT96 szuperautók forgalmazását, most indul majd a fejlesztésnek az a része, amely a sorozatgyártást előzi meg, és leginkább a hosszú távú megbízhatóságról szól. A sportkocsi lesz majd a zászlóshajója a Techrules márkának, amely inkább a normál személyautókra, beleértve a városi mikroautókat is koncentrál majd a mikroturbinás rendszereivel, amely megoldja a hatótáv-parát, csak az a kérdés, milyen áron? Erre még nem tudnak választ adni a kínaiak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Jön a turbina-korszak? Villanyautó 2000 km-es hatótávolsággal!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 2 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 2. Junglefighter 2016. március 2. 18:00

    A tanulmányokba szerelt hajtás 1030 LE/8640 Nm ???????
    A nyomaték el van írva.....

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Jön a turbina-korszak? Villanyautó 2000 km-es hatótávolsággal!


    A tanulmányokba szerelt hajtás 1030 LE/8640 Nm ???????
    A nyomaték el van írva.....

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. nikilaudafule 2016. március 2. 12:54

    A turbinának is csak ~50% a hatékonysága, nincs nagy különbség a dízel/benzin hibridekhez képest.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Jön a turbina-korszak? Villanyautó 2000 km-es hatótávolsággal!


    A turbinának is csak ~50% a hatékonysága, nincs nagy különbség a dízel/benzin hibridekhez képest.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér