Amíg mi itt Európában az 1,0 literes motorral szerelt Fiesta frissítésnek örülhetünk, az Egyesült Államokban épp az a hír, hogy megújult az 5,3 méter hosszú, alvázas felépítésű Ford Expedition, amelynél a 3,5 literes V6-os biturbó már 440 lóerős teljesítménnyel is választható – alapból meg kell elégedni 375 lóerővel.

Nem nyúltak az alumínium karosszériához, a megjelenést a műanyag karosszériaelemek átalakításával módosították, a hűtőrácsba került két vízszintes pálca, amelyek belelógnak a LED-es fényszórókba. Újdonság a Timberline nevű modell megjelenése, ami javított terepképességekkel rendelkezik – 27 cm-re növelt hasmagasság, terepfokozat, 33 col átmérőjű Goodyear Wrangler AT abroncsok, az F-150 Raptor alsó védőlemezei és jobb terepszögeket biztosító lökhárítók.

Alapesetben a SYNC 4-es fejegység 12 colos érintőképernyővel kerül a műszerfalra, feláras a 15,5 colos, élére állított érintőképernyőt használó SYNC 4A fejegység, kérhető 22 hangszórós Bang&Olufsen hifi, a második sorban elérhető érintőképernyős szórakoztató rendszer 16 Gb-os merevlemezt kap, amire a streamelt tartalmakat lehet menteni, hogy azokat akkor is lehessen élvezni, ha épp térerőt nélkülöző helyen halad az Expedition.

A motorkínálatban nincs újdonság, azaz továbbra is csak a 3,5 literes V6-os EcoBoost az egyedüli erőforrás, igaz, azt két teljesítményszinttel adják. Alapesetben 375 lóerős (637 Nm), a Stealth Edition és Timberline modelleknél jár szériában, egyébként feláras a 440 lóerős teljesítmény (691 Nm). Elektrifikációnak egyelőre nyoma sincs, de a Ford már korábban bejelentette, hogy az F-150 Lightning villany-pickup technikáját-alvázát használva az Expedition-ből is készül akkumulátoros-elektromos Lightning kivitel.