Utánzat, de önmagában is veterán. 1974-ben készült, még Dino V6-ossal Utánzat, de önmagában is veterán. 1974-ben készült, még Dino V6-ossal

Nem csak ma ragadja meg az emberek fantáziáját a Lancia Stratos, már évtizedekkel ezelőtt is hasonló volt helyzet. A képeken látható utánzatot például 1974-ben készítették el, azóta azonban többször is átépítették.

Eredetileg egy Dino-ból származó V6-os motor hajtotta az autót, azaz nem csak úgy nézett ki, de olyan motorja is volt, mint a gyári autónak. Azonban az évek során többször is gazdát cserélt, valamikor egy „hétköznapi”, háromliteres Alfa 6-os motorra cserélték ki a szívét. Az utolsó két tulaj, tehát aki most árulja az autót és az őt megelőző tulajdonos rengeteg pénzt ölt a felújításba.

Mintha ide teremtették volna: háromliteres Lancia-Ferrari V8-as a Stratos utánzat hátuljában Mintha ide teremtették volna: háromliteres Lancia-Ferrari V8-as a Stratos utánzat hátuljában

A karosszéria megjelenését újra az eredeti raliautóhoz tették hasonlatossá egy új hátsó rész beépítésével, új kerékagyakat kapott, újrafényezték a karosszériát, arany színű alcantarával bevont, eredeti Stratos kagylóülések kerültek az utastérbe. Azonban nem ezek miatt lett jobb az utánzat, mint a gyári Lancia Stratos, hanem azért, ami a motortérben történt. Nem, nem egy Dino V6-ost építettek az Alfa blokk helyére, hanem egy Thema 8.32-ből származó háromliteres, V8-as motort.

 legutóbbi átépítés során az eredeti raliautó kinézetét kapta meg az autó legutóbbi átépítés során az eredeti raliautó kinézetét kapta meg az autó

Egy tartalék erőforrás, egy tartalék váltó, és a konkrét autó tökéletes, 1:18 méretarányú mása is benne van még az autó árában. Ezt figyelembe véve nem is olyan légből kapott a 25 000 fontos vételár.