Hivatalosan is bemutatkozott a Párizsi Autószalonra időzített ünnepélyes leleplezés előtt Peugeot Onyx tanulmánya, és azt kell mondani, hogy a jól értesült források mégse voltak annyira jól értesültek.

Nem benzin-elektromos, hanem dízel-elektromos hibrid hajtása van az autónak, nem négy- hanem nyolchengeres a belső égésű motor. Az idő közben anyagi okokból elgáncsolt Le Mans versenyautóból származik a 3,7 literes V8-as dízelmotor, ami hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és nem a közúti hibrid-hajtás van az autóban, hanem egy KERS rendszer. Utóbbi nyolcvan lóerejét is beleszámolva 600 lóerő a rendszerteljesítmény.

A karosszériát karbonból sütötték, a 12 darabból álló váz tömege mindössze 100 kg, az Onyx mindenestül 1100 kg-ot nyom. Nem is rossz ez egy 4,65 méter hosszú, 2,2 méter széles (!) és 1,13 méter alacsony autótól. Elöl hátul kettős keresztlengőkaros, légrugós aktív felfüggesztések dolgoznak, négy darab, 380 mm átmérőjű karbon féktárcsa gondoskodik a lassulásról. Az utastér esetén említést érdemel, hogy újrahasznosított újságpapír-tömbből faragták ki a „fabetéteket”. Sajnos továbbra sincs semmi esély arra, hogy sorozatgyártásba kerüljön a Peugeot Onyx, amely méltó búcsú a franciák Le Mans-i versenyautóitól.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!