Kéknek tűnik, valójában szürke  918 RSR alapszíne Kéknek tűnik, valójában szürke 918 RSR alapszíne

A Gulf olajtársaság legendás, világoskék-narancs színösszeállítására hasonlít a Porsche 918 RSR tanulmány fényezése, ez azonban csak optikai csalódás. Az új fejlesztésű, folyékony króm néven futó festék különleges tulajdonsága, hogy a szürkétől egészen a világoskékig képes változtatni megjelenését. Legalább ilyen furcsa a hibrid hajtás is, a 918 RSR ugyanis a 911 GT3 Hybrid versenyautó lendkerekes rendszerét kapta.

A lendkerekes hibrid rendszer nem jut el a szériagyártásig, legalábbis ebben a karosszériában. Miatta nincs utasülés A lendkerekes hibrid rendszer nem jut el a szériagyártásig, legalábbis ebben a karosszériában. Miatta nincs utasülés

A Porsche 918 RSR gerincét egy karbon utascella adja, a 3,4 literes V8-as szívómotor az RS Spyder blokkján alapul, de azért módosítottak rajta egy keveset. A teljesítménye 563 lóerőre csökkent, figyelni kell ugyanis az euró 5-ös előírások betartására. Mivel szívómotorról van szó, magas fordulaton dolgozik ennek eléréséhez a V8-as, a maximális teljesítményét például 10 300-as (!) percenkénti fordulaton tudja. Ezen kívül van még két elektromotor, amelyek egy-egy első kereket hajtanak, egyenként 102 lóerős teljesítménnyel. A rendszerteljesítmény 767 lóerő.

A benzinmotor erejét egyenes fogazású, hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja a hátsó kerekek irányába, az első kerekeknél fejlett számítógépes vezérléssel maximalizálják az átvitt teljesítmény nagyságát, kanyarból kigyorsítva például az ív külső kerék kap több teljesítményt. Ezzel, az autó gyors vezetését megkönnyítő funkcióval biztosan találkozunk majd a szériaváltozatban. A lendkerék már nem valószínű, hogy a közúti változatban is benne lesz, ugyanis az utasülés helyére kerül beépítésre.  Percenkénti 36 000-es fordulaton pörgő lendkereket elektromágnesek gyorsítják fel, az ehhez szükséges energiát fékezéskor termelik vissza az első elektromotorok, amelyek kigyorsításkor rögtön vissza is kapják azt.