Épp egy átszervezési folyamat kellős közepén csapott le a koronavírus járvány és az azt kísérő gazdasági leállás a Nissanra, ahol már az év eleje óta dolgoztak a szervezet karcsúsításán és a termelés átszervezésén. Még májusban ismerteti a részleteket Makoto Uchida vezérigazgató, de a Reuters már megszerezte a legfontosabb információkat. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzet indoka a Carlos Ghosn alatt követett agresszív expanziós politika, amely során a növekedésnek rendeltek alá mindent, az új terv szerit pedig a nyereségesség lesz a fő vezérelv. Ennek megfelelően jelentősen, a mai évi 7 millió (három műszakos termelés) autóról évi 5,5 millió (két műszakos termelés) autóra csökkentik a gyártási kapacitást, és három fő piacra koncentrálnak majd: Japán, Kína és Egyesült Államok. Európában jelen marad a japán gyártó, de a jövőben a Juke és Qashqai, illetve X-Trail szabadidő-autókra összpontosítják erőforrásaikat. A következő három évben újratárgyalják a márkakereskedői szerződéseket, teljesen megújítják a modellkínálatot, és jelentősen csökkentik az értékesítést az autókölcsönző cégeknek és a flottapiac mértékét is visszavágják. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belül növelik a kooperációkat, megszüntetik a párhuzamos termékeket. Persze ezek a számok és értesülések egyelőre találgatásnak számítanak, az átszervezés pontos részleteket május 28-án jelenti be a Nissan.