Külföldön azt hitték, a kubai autópiac felszabadítása lépés a piacgazdaság felé, valójában nemhogy könnyebb, de sokkal nehezebb lett a kubaiaknak autóhoz jutni. Arra a lépésre, hogy immár nem kell előzetes engedély az autóvásárláshoz, az eladók árat emeltek.

Az újautó-forgalmazás állami monopólium marad, és azzal indokolják a jelentős védővámokat, hogy az abból befolyó pénzből finanszírozzák a tömegközlekedés fejlesztését. Ennek megfelelően például egy Peugeot-kereskedésben egy 206+ ára 20 millió Ft, a legdrágább autó pedig 57,6 millió Ft – és ez utóbbi a mifelénk már 6,68 millió Ft-tól megvásárolható 508-as. A diplomatáknak is külön engedély kell ahhoz, hogy saját maguk importáljanak autót Kubába, és ne az állami kereskedésekben vásárolják meg azt.

A liberalizáció előtt ezt az autót 1,1 millió Ft-ért árulták, a szabad piacnak köszönhetően immár 6,6 millió Ft-ot kérnek érte A liberalizáció előtt ezt az autót 1,1 millió Ft-ért árulták, a szabad piacnak köszönhetően immár 6,6 millió Ft-ot kérnek érte

Egyhamar tehát nem fog bővülni/megváltozni a szigetország autóparkja, jelenleg 650 000 autó van forgalomban, ennek nagyjából a fele állami kézben. A kubai polgárok havi keresete 4400-6600 Ft, amiből meg tudnak élni, de az autóvásárlásról még csak álmodni se merhetnek. Az állam által értékesített használt autókat csak kiválasztott személyek vásárolhatták meg korábban – diplomaták, orvosok, tanárok -, most ezeknek az autóknak az ára is jelentősen megugrott. Vajon miért vágynak az emberek olyan nagyon saját autóra Kubában? Tessék megnézni az alábbi aktuális videót a tömegközlekedés állapotáról.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!